Eğitim İçeriği
Giriş: İletişim Kavramına Genel Bakış
- İletişim süreci ve aşamaları
- Sözlü ve sözsüz iletişimin önemi
- Etkili iletişimin teknikleri ve araçları
Etkili İletişim İlkeleri: Organizasyonda Etkili İlişkilerin Temeli
- Kişisel iletişim stilinin analizi
- İletişimdeki hatalar
- İletişim engelleri
- Kişilerarası temasın aşamaları
- Yüz yüze iletişim ve telefonla iletişim
Organizasyonda İletişim
- Organizasyondaki iletişim ağları
- Bilgi akışı modelleri ve optimizasyonu
- İç iletişimin görevleri ve araçları
Etkili Konuşma Teknikleri
- Mesaj göndericisi ve alıcısı rolünde kişisel imaj oluşturma
- Çalışanlar arasındaki mesleki ilişkilerin kalitesini etkileyen faktörler
- Etkili iletişimin aracı olarak aktif dinleme
- Dinlemeyi ve anlamayı engelleyen faktörler
- Soru sorma sanatı
- İkna etme mekanizmaları ve teknikleri
Kendine ve Başkalarına Saygı: Asertif Davranış Kavramı
- Asertifliğin tanımı
- Kişisel haklarınız
- Asertif olmaya ne zaman karar verirsiniz
- Davranış türleri: agresif, uyumlu, asertif
- Asertif görüş, yargı ve duyguları ifade etmenin temeli olan "ben" mesajları oluşturma
- Neden "hayır" demekten korkuyoruz – bizi ne engelliyor
- Kendini asertif bir şekilde değerlendirmenin sonucu
Kendine ve Başkalarına Saygı: Kabul ve Reddin Sonuçları
- Reddetme ve kabul etme becerisi
- Argümantasyon becerisi
- Manipülasyona karşı savunma
- Olumlu ve olumsuz değerlendirmeleri kabul etme, eleştiri biçimlerine tepki verme
- Yapıcı geri bildirim verme
Çatışma, Görüş Ayrılığı mı, Tartışma mı? Çatışma Kavramının Tanımı
- Çatışma nedir – özü ve çatışma türleri
- Katılımcılara göre çatışma türleri
- Kişilerarası çatışma içsel çatışmaya ne zaman dönüşür – Kurt Lewin teorisi
Çatışmanın Kaynakları
- Herkes kendi tarafına çekiyor – amaçlardaki farklılıklar
- Benimki her zaman daha iyi – değer veya görüş farklılıkları
- Kimin kim olduğu – örgütsel belirsizlik
Çatışma Her Zaman Zararlı mı? İşlevsel ve İşlevsiz Çatışmalar
- Her çatışma ekibi yok eder mi?
- Çatışma ne zaman inşa eder?
- Çatışmanın yapıcı veya yıkıcı gücü neye bağlıdır?
Çatışmada Farklı Algılar
- Kişisel tutum ve motivasyonun çatışmadaki önemi
- Çatışmanın özünü görmemizi ne engelliyor ve ne kolaylaştırıyor
- Başkalarının gözünden bakmak – çatışmaya başkalarının gözünden bakmak
Çatışma Yönetiminde Davranış Tarzları
- Her şey aynı değil – çatışma durumlarında davranış türleri
- Panzehir var mı? Her anlaşmazlıkta doğru bir davranış var mı?
- İnatçı olmak kazanır mı – belirli tarzların katı bir şekilde uygulanmasının sonuçları
Çatışmayı Geliştirmek ve Kullanmak: Ekip Çalışmasında Asertif ve Gelişimsel Çatışma Kullanımı
- Çatışma çözmede kullanışlı asertif beceriler
- Çatışmayı olumlu bir etki yaratacak şekilde nasıl dönüştürebilirsiniz?
Çatışmada Hayatta Kalmak: Çatışma Durumlarında Kullanılan Stratejiler
- Ben kazanırım – sen kaybedersin
- Sen kazanırsın – ben kaybederim
- Kaybeden yok – çatışmayı işbirliğine dönüştürmek
Çatışmada Duygularla Başa Çıkmak: Zor Bir Durumda Nasıl Başa Çıkılır
- Lav dolu bir yanardağ – bizi ele geçirebilen duygular
- Stres yönetimi eğitimine giriş
- Gevşeme ve konsantrasyon yöntemleri
Yeni Yollar: Çatışma Çözmede Yaratıcı İlkeler
- Çatışmayı çözmek için kaç farklı yol var?
- Anlaşmaya varmak için altın bir orta yol var mı?
- Bir şirkette çatışma çözmek için en uygun yollar
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
Bu eğitim programının amacı, bireysel ve ekip çalışması açısından iş hedeflerine ulaşmak için gerekli becerilerin gözden geçirilmesi ve geliştirilmesidir.
Danışanlarımızın Yorumları (2)
The flexibility of the trainer to adjust the topics according to my profile.
Carlos - Magotteaux International SA
Eğitim - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
I really like the trainer's attitude and humor