Eğitim İçeriği
Değişim Yönetimi Giriş
-
Konuşma: Değişim yönetimi tanımlama; kurumsal değişim türleri (yapısal, süreç, kültürel, teknolojik). Değişim ve geçiş arasındaki farkı açıklama.
-
Tartışma/Soru-Cevap: “İşyerinde yaşadığınız bir değişim düşünün. Ne kadar zor veya kolay olduğunu neyin belirlediğini anlatın.”
-
Uygulama: Buz kırma etkinliği — “Değişim Cronolojisi” participants map a personal or professional change and share lessons learned.
Değişimin İnsan Yanı
-
Konuşma: Değişim Eğrisi modeli (Kübler-Ross tabanlı), değişimine duygusal tepkiler ve dirençin neden olduğu.
-
Tartışma/Soru-Cevap: “Değişim olduğunda kendinizde hangi duyguları ilk fark edersiniz?”
-
Uygulama: Grup egzersizi — şirketin yeni yazılım tanıterdamış bir kısa vaka çalışmasını inceleyin. Farklı takım üyelerinin olası duygusal tepkilerini ve destekleyici yanıtları önerin.
Kişisel Dayanıklılık ve Uyumluluk
-
Konuşma: Dayanıklı çalışanların özellikleri; zorlukları fırsatlar olarak yeniden çerçevelendirme; stres yönetimi teknikleri.
-
Tartışma/Soru-Cevap: “Yeni bir durumla karşılaştığınızda daha hızlı uyum sağlamak için size yardımcı olan stratejiler nelerdir?”
-
Uygulama: Rehberli rol yapma — katılımcılar, değişim hakkında olumsuz ifadeleri olumlu ve eylem odaklı perspektiflerle yeniden çerçevelendirmeyi uygular.
Değişim sırasında iletişim
-
Konuşma: Açıklık sağlama önemi; aktif dinleme; net sorular sorma; söylentileri önlemek.
-
Tartışma/Soru-Cevap: “Değişimle rahat hissetmek için genellikle hangi bilgilere ihtiyacınız vardır?”
-
Uygulama: Küçük gruplar, çalışanlar için organizasyonel değişiklikler sırasında bir ‘iletim kontrol listesi’ geliştirir. Fikirleri paylaşın ve iyileştirin.
Belirsizlikte Etkili Çalışmak
-
Konuşma: Geçiş sırasında iş yükünü ve öncelikleri yönetme; kontrol edilebilir şeylere odaklanma; işbirliğini sürdürme.
-
Tartışma/Soru-Cevap: “Değişim dönemlerinde günlük işinizde kontrol edebildiğinizi ne görebilirsiniz?”
-
Uygulama: Senaryo simülasyonu — katılımcılara bir kurgusal yeniden organizasyon planı verilir. Takımlar, görevleri ayarlama ve üretkenliği sürdürme konusunda kararlar alır.
Değişime Pozitif Bir Tutum Geliştirmek
-
Konuşma: Gelişme zihniyeti ilkeleri; kariyer gelişimi için değişimleri kabul etmenin avantajları.
-
Tartışma/Soru-Cevap: “Başta direndiğiniz bir değişime hiç yararlı mı olmuş? Görüşünüzü değiştiren ne olmuştur?”
-
Uygulama: Yansıtma egzersizi — katılımcılar, işyerinde karşılaştıkları bir değişiklikten üç potansiyel kişisel fayda listeler.
Eylem Planlaması ve Toplantı Sonlandırılması
-
Konuşma: Ana derslerin özeti; başarılı değişiklikte bireysel girişimin rolü.
-
Tartışma/Soru-Cevap: “Değişime daha etkili bir şekilde yaklaşmak için alacağınız tek eylem nedir?”
-
Uygulama: Her katılımcı, kurs kavramlarını işyerinde uygulamak için belirli adımları içeren bir “Değişim Eylem Planı” tamamlar.
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
- İşyeri yapıları ve süreçleri hakkında temel bir anlayış.
- Profesyonel ortamda en az 6 aylık deneyim.
- İşyeri iletişimini okuma ve anlamada ustalık.
- Önceden değişiklik yönetimi bilgisi gerekmez.
- Grup tartışmalarına ve rol yapma egzersizlerine katılabilme becerisi.
Hedef Kitle
- Kurumsal değişimlere maruz kalmakta veya bunu beklemekte olan yönetimsel olmayan rollerdeki çalışanlar.
- Herhangi bir sektörde idari, operasyonel, teknik veya hizmetteki profesyoneller.
- Geçişler sırasında uyum, iletişim ve dayanıklılığı güçlendirmeyi arayan bireyler.
Danışanlarımızın Yorumları (2)
Elde edilen bilgiyle çalışma için vakıya çalışmalar ve pratik eğitim
Marcin Sokolowski - Solvti
Eğitim - Change Management
Yapay Zeka Çevirisi
Etkileşimli oturumlar, tartışmalar ve oturum için gerçek örnekler kullanmak
JACOLIEN VOGES - Pernod Ricard
Eğitim - Kanban Management Professional 1
Yapay Zeka Çevirisi