Eğitim İçeriği

Değişimle İlgili Temel Kavramlar

  • Sözlü Eğitim: Değişim yönetimi nedir, kuruluşlar içinde meydana gelen değişimin türleri (yapısal, proses, kültürel, teknolojik) ve değişimle geçiş arasındaki farkı tanımlayın.

  • tartışma/Sorular: "İşteki yaşadığınız bir değişim düşünün. Bunun sizi zorlaştıran veya kolaylaştıran nedir?"

  • Uygulama: Sohbetçi etkinliği — "Değişim Zaman Çizelgesi", burada katılımcılar kişisel veya profesyonel bir değişim sürecini haritalar ve öğrenilen dersleri paylaşır.


Değişimde İnsan Düzeyinin Anlamı

  • Sözlü Eğitim: Değişim Eğrisi modeli (Kübler-Ross'a dayalı), değişimle ilişkili duygusal tepkiler ve neden direnç yaşanır?

  • tartışma/Sorular: "Değişim gerçekleştiğinde kendi içinde ilk hangi duyguları algılıyorsunuz?"

  • Uygulama: Grup etkinliği — yeni bir yazılımı tanıtan bir şirketin kısa öyküsünü gözden geçirin. Farklı takım üyelerinden beklenen olası duygusal tepkileri belirleyin ve destekleyici yanıt önerilerini sunun.


Kişisel Dayanıklılık ve İyileştirme Becerisi

  • Sözlü Eğitim: Dayanıklı çalışanların özellikleri; zorlukları fırsatlar olarak yeniden tanımlama; stres yönetimi teknikleri.

  • tartışma/Sorular: "Yeni bir durumla karşılaştığınızda daha hızlı uyum sağlamanıza yardımcı olan stratejiler nelerdir?"

  • Uygulama: Yönlendirilmiş rol oynama — katılımcılar değişim hakkında olumsuz ifadeleri olumlu, eylem odaklı bakış açılarına dönüştürmek için pratik yapar.


Değişim Sürecindeki İletişim

  • Sözlü Eğitim: Ayrımeli iletişimin önemini kavrama; aktif dinleme; belirginleştirme soruları sorma; fısıltılara karşı korunma.

  • tartışma/Sorular: "Değişime uyum sağladığınızda genellikle hangi bilgilere ihtiyac duyarsınız?"

  • Uygulama: Küçük gruplar, kuruluş değişimleri sırasında çalışanların için bir ‘iletişim kontrol listesi’ oluşturur. Fikirlerini paylaşır ve iyileştirir.


Belirsizlikte Etkili Çalışma

  • Sözlü Eğitim: Geçiş sırasında görev yükünü ve önceliklerini yönetme; kontrol edilebilir şeylere odaklanma; işbirliğini sürdürme.

  • tartışma/Sorular: "Değişim dönemlerinde günlük işlerinizde neyi kontrol edebilirsiniz?"

  • Uygulama: Senaryo simulasyonu — katılımcılara hayali bir yeniden düzenleme planı verilir. Takımlar olarak görevlerin nasıl ayarlanacağını ve üretkenliğin nasıl korunacağını kararlaştırırlar.


Değişimlere Olumlu Bakış Açısı Kullanma

  • Sözlü Eğitim: Çıkış becerileri ilkesi; değişime開放式ículerin kariyer gelişimi için faydaları.

  • tartışma/Sorular: "İlk başta direncini hissettiğiniz bir değişimden faydalandınız mı? Bakış açısınızı ne değiştirmiştir?"

  • Uygulama: Yalnız düşünme etkinliği — katılımcılar şu an işte karşılaştıkları bir değişimden kişisel olarak elde edilebilecek üç olası faydayı listeler.


Eylem Planlama ve Toplu değerlendirme

  • Sözlü Eğitim: Temel derslerin özeti; başarılı değişimde bireysel girişim rolü.

  • tartışma/Sorular: "Değişimi daha etkili şekilde yönetmek için ne tür bir eylem gerçekleştireceksiniz?"

  • Uygulama: Her katılımcı bir "Değişim Eylem Planı" oluşturur, bu plan iş yerinde kurs kavramlarını uygulamak için belirli adımları öngörür.

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

  • İş yerindeki yapıları ve süreçleri temel düzeyde anlamak.
  • En az 6 ay profesyonel bir ortamda deneyim sahibi olmak.
  • İş yerindeki İngilizce iletişimini okuma ve anlama becerisi.
  • Önceki değişiklik yönetimi bilgisi gerektirmez.
  • Grup tartışmalara katılmak ve rol yapma alıştırmalarını yapabilmek.

Hedef Kitle

  • İşletmelerdeki değişimlere maruz kalan veya bu değişimi bekleyen idari roller dışında çalışanlar.
  • Herhangi bir sektörde yönetim, operasyonel, teknik veya hizmet rollerinde yer alan profesyoneller.
  • Geçişler sırasında uyumlayabilirlik, iletişim ve dayanıklılığı güçlendirmeye çalışan bireyler.
 7 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (1)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler