Eğitim İçeriği

Değişim Yönetimi Giriş

  • Konuşma: Değişim yönetimi tanımlama; kurumsal değişim türleri (yapısal, süreç, kültürel, teknolojik). Değişim ve geçiş arasındaki farkı açıklama.

  • Tartışma/Soru-Cevap: “İşyerinde yaşadığınız bir değişim düşünün. Ne kadar zor veya kolay olduğunu neyin belirlediğini anlatın.”

  • Uygulama: Buz kırma etkinliği — “Değişim Cronolojisi” participants map a personal or professional change and share lessons learned.

Değişimin İnsan Yanı

  • Konuşma: Değişim Eğrisi modeli (Kübler-Ross tabanlı), değişimine duygusal tepkiler ve dirençin neden olduğu.

  • Tartışma/Soru-Cevap: “Değişim olduğunda kendinizde hangi duyguları ilk fark edersiniz?”

  • Uygulama: Grup egzersizi — şirketin yeni yazılım tanıterdamış bir kısa vaka çalışmasını inceleyin. Farklı takım üyelerinin olası duygusal tepkilerini ve destekleyici yanıtları önerin.

Kişisel Dayanıklılık ve Uyumluluk

  • Konuşma: Dayanıklı çalışanların özellikleri; zorlukları fırsatlar olarak yeniden çerçevelendirme; stres yönetimi teknikleri.

  • Tartışma/Soru-Cevap: “Yeni bir durumla karşılaştığınızda daha hızlı uyum sağlamak için size yardımcı olan stratejiler nelerdir?”

  • Uygulama: Rehberli rol yapma — katılımcılar, değişim hakkında olumsuz ifadeleri olumlu ve eylem odaklı perspektiflerle yeniden çerçevelendirmeyi uygular.

Değişim sırasında iletişim

  • Konuşma: Açıklık sağlama önemi; aktif dinleme; net sorular sorma; söylentileri önlemek.

  • Tartışma/Soru-Cevap: “Değişimle rahat hissetmek için genellikle hangi bilgilere ihtiyacınız vardır?”

  • Uygulama: Küçük gruplar, çalışanlar için organizasyonel değişiklikler sırasında bir ‘iletim kontrol listesi’ geliştirir. Fikirleri paylaşın ve iyileştirin.

Belirsizlikte Etkili Çalışmak

  • Konuşma: Geçiş sırasında iş yükünü ve öncelikleri yönetme; kontrol edilebilir şeylere odaklanma; işbirliğini sürdürme.

  • Tartışma/Soru-Cevap: “Değişim dönemlerinde günlük işinizde kontrol edebildiğinizi ne görebilirsiniz?”

  • Uygulama: Senaryo simülasyonu — katılımcılara bir kurgusal yeniden organizasyon planı verilir. Takımlar, görevleri ayarlama ve üretkenliği sürdürme konusunda kararlar alır.

Değişime Pozitif Bir Tutum Geliştirmek

  • Konuşma: Gelişme zihniyeti ilkeleri; kariyer gelişimi için değişimleri kabul etmenin avantajları.

  • Tartışma/Soru-Cevap: “Başta direndiğiniz bir değişime hiç yararlı mı olmuş? Görüşünüzü değiştiren ne olmuştur?”

  • Uygulama: Yansıtma egzersizi — katılımcılar, işyerinde karşılaştıkları bir değişiklikten üç potansiyel kişisel fayda listeler.

Eylem Planlaması ve Toplantı Sonlandırılması

  • Konuşma: Ana derslerin özeti; başarılı değişiklikte bireysel girişimin rolü.

  • Tartışma/Soru-Cevap: “Değişime daha etkili bir şekilde yaklaşmak için alacağınız tek eylem nedir?”

  • Uygulama: Her katılımcı, kurs kavramlarını işyerinde uygulamak için belirli adımları içeren bir “Değişim Eylem Planı” tamamlar.

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

  • İşyeri yapıları ve süreçleri hakkında temel bir anlayış.
  • Profesyonel ortamda en az 6 aylık deneyim.
  • İşyeri iletişimini okuma ve anlamada ustalık.
  • Önceden değişiklik yönetimi bilgisi gerekmez.
  • Grup tartışmalarına ve rol yapma egzersizlerine katılabilme becerisi.

Hedef Kitle

  • Kurumsal değişimlere maruz kalmakta veya bunu beklemekte olan yönetimsel olmayan rollerdeki çalışanlar.
  • Herhangi bir sektörde idari, operasyonel, teknik veya hizmetteki profesyoneller.
  • Geçişler sırasında uyum, iletişim ve dayanıklılığı güçlendirmeyi arayan bireyler.
 7 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (2)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler