Eğitim İçeriği
İstatistik Karar Vericilere Ne Kazandırabilir
-
Tanımlayıcı İstatistik
- Temel istatistik - hangi istatistiklerin (örn. medyan, ortalama, percentil vb.) farklı dağılımlar için daha ilgili olduğu
- Graflar - doğru bir şekilde oluşturmaktaki önemi (örneğin, grafin nasıl oluşturulduğu karara nasıl yansıdığını)
- Değişken türleri - hangi değişkenlerle daha kolay çalışılması gerektiği
- Diğer koşullar aynı kalmak üzere, her şey sürekli hareket halindedir
- Üçüncü değişken sorunu - gerçek etkileyiciyi bulma
-
Çıkarım İstatistiği
- Olasılık değeri - P-değerinin anlamı nedir
- Tekrarlanan deney - tekrarlanan deney sonuçlarını yorumlama
- Veri toplama - önyargıyı minimize edebilir, ancak tamamen ortadan kaldıramazsınız
- Güven seviyesini anlama
İstatistiksel Düşünce
-
Yetersiz bilgi ile karar verme
- yeterli bilgi miktarını nasıl kontrol edeceğiniz
- olasılık ve potansiyel geri dönüşe (fayda/maliyet oranı, karar ağacı) dayalı hedeflerin önceliklendirilmesi
-
Hataların nasıl biriktiğini anlamak
- Kelebek etkisi
- Siyah kuşlar
- Schrödinger'in kedisi ve İşte Newton'un elması nedir
-
Cassandra Sorunu - eylem rotasının değiştiğinde bir tahminin nasıl ölçülebileceği
- Google Flu trends - neden yanlış gitti
- Kararların tahminleri nasıl güncel olmaktan çıkarabildiği
-
Tahminleme - yöntemler ve pratiklik
- ARIMA
- Niave tahminlerin neden genellikle daha duyarlı olduğunu
- Bir tahminin geçmişe ne kadar baktığına ne kadar bakması gerektiği
- Daha fazla verinin neden bazen daha kötü bir tahmin anlamına gelebileceği
Karar Vericiler için Faydalı İstatistiksel Yöntemler
-
İki Değişkenli Veriyi Tanımama
- Tek değişkenli veri ve iki değişkenli veri
-
Olasılık
- her seferinde ölçtüğümüz şeylerin neden farklı olduğunu
- Normal Dağılımlar ve normal dağılmış hatalar
-
Tahmin
- Bağımsız bilgi kaynakları ve serbestlik dereceleri
-
Hipotez Testinin Mantığı
- Ne ispatlanabilir ve neden her zaman istediğimizin tam tersi olduğunu (Yanlılık)
- Hipotez test sonuçlarının yorumlanması
- Ortalama Testleri
-
Güç
- İyi (ve uygun fiyatlı) örneklem büyüklüğünü nasıl belirleyeceğiz
- Yanıltıcı pozitif ve yanıltıcı negatif ve neden her zaman bir denge meselesi olduğunu
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
İyi matematik becerileri gereklidir. Temel istatistik bilgisi (örneğin, istatistiksel analizi yapan kişilerle çalışmak) gereklidir.
Danışanlarımızın Yorumları (5)
Egzersiz ve gösterimle değişim.
Ida Sjoberg - Swedish National Debt Office
Eğitim - Econometrics: Eviews and Risk Simulator
Yapay Zeka Çevirisi
bilgilendirici ve faydalıydı
Brenton - Lotterywest
Eğitim - Building Web Applications in R with Shiny
Yapay Zeka Çevirisi
Eğitimin konusuyla ilgili birçok örnek ve alıştırma.
Tomasz - Ministerstwo Zdrowia
Eğitim - Advanced R Programming
Yapay Zeka Çevirisi
eğitmen sabırlıydı ve herkesin konuları anlamadığından emin olmak için acele etmedi, dersler katılmaya eğlenceliydi
Mamonyane Taoana - Road Safety Department
Eğitim - Statistical Analysis using SPSS
Yapay Zeka Çevirisi
1. Gün ve 2. Gün için benim için gerçekten kolaydı ve bu deneyimi çok enjoyment geçirdim.
Mareca Sithole - Africa Health Research Institute
Eğitim - R Fundamentals
Yapay Zeka Çevirisi