Eğitim İçeriği
Temel Konular
- Marka, Marka Pazarlaması, Marka Kimliği, Marka Algısı ve Marka İtibarı'nı Tanımlama
- Markanın gücü ile bir işletmenin kar getiriciliği arasındaki ilişki
Çevrimiçi Marka Denetiminin Gücü
- Bir markanın dijital izi nedir ve neden günümüzde iş sağlığı açısından kritik öneme sahiptir?
- Çeşitli temas noktalarının toplamı, bir markanın imajını ve algısını nasıl şekillendirir
- Bir çevrimiçi marka denetimi ne zaman yapılması gerekir?
- Düzenli olarak Çevrimiçi Marka Denetimleri yapmanın önemi
- Çevrimiçi Marka Denetimi Framework'ü ve ne geleceğine baktığımız
İş Genel Bakış ve Uyumlandırma
- Seviyeyi ayarlama ve işletmenin mevcut önceliklerini, hedeflerini ve işin genel durumunu etkileyen mikro/makro faktörleri belirleme
- Marka Denetiminin hedeflerini tanımlama ve framework'un açık bir yönü olması için temin etme
Çevrimiçi Varlıkları Değerlendirme
- Bir markanın sahip olduğu çevrimiçi kanallarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek, işletmenin kontrol ettiği çevrimiçi marka varlığının müşterilere nasıl yansıdığını görmek
- Markanın kendi iletişimleri, marka imajını zarar verebilecek veya faydalı olabilecek yollar nelerdir?
- Çevrimiçi varlıkları değerlendirme konusunda tüm işletmelerin dikkat etmesi gereken evrensel bir kontrol listesi
Çevrimiçi İtibar Denetimi
- SEO denetimi: Her markanın çevrimiçi itibarının önemli bir kısmı, arama motorları tarafından nasıl sıralandığıdır
- Bugün SEO'nun nasıl değerlendirileceği ve optimize edilebileceği
- Yapay zeka'nın SEO'yu nasıl değiştirdiği
- Eski ve yeni SEO yönergeleri
- Çevrimiçi Bahsedilenler: Markanın gerçek itibarını ve imajını ortaya koyan niceliksel ve nitel veriler
- Hedef kitlelerin ve anonim kullanıcıların çevrimiçi sosyal dinleme yoluyla bir marka hakkında nasıl konuştuğunu keşfetme
- Web Analitiği: Bir çevrimiçi işin hayatta kalmasını sağlayan metriklerin analizi
- Ana web metriklerini (trafik, dönüş oranı, sayfa görüntülemeleri ve dönüş oranları) inceleyerek müşterileri ne kadar karıştırıp ne kadar etki eden faktörleri tanımlama
Rekabet Analizi
- Endüstriyi Tanıma
- Endüstri trendleri, projeksiyonlar ve en üst düzey oyuncular
- Rival liste
- Algı Haritası: Markanın rekabet ortamında algılanan pozisyonunu görsel olarak haritalama
- Markanın pozisyonunun rakiplerle karşılaştırıldığında güçlü ve zayıf yanlarının keşfedilmesi
Marka Stratejisi ve Taktikleri
- Markanın hedeflenen pozisyonunu belirleme
- Marka Pazarlama Hedeflerini Geliştirme
- Denetimin sonuçları doğrudan bilgilendirmiş olan bir Marka Stratejisi Tasarlama
- Sonuçları sürdüren Entegre Pazarlama iletişim planı geliştirme
- İlerleme ve başarıyı değerlendirmek için Ana Performans Göstergeleri ve bir takip sistemi geliştirme
Bir Çevrimiçi Marka Denetiminde Yapay Zekanın Kullanım Zamanı
- Profesyonellerin denetim sürecinde verimlilik için yapay zekayı kullanabilecekleri 3 alan
- Bir çevrimiçi marka denetimi sırasında yapay zekanın kullanılmasını kaçının olması gereken 3 alan
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
- Pazarlama ilkeleri ve terimleri konusunda temel bir anlayış
Bu kurs, takımlar veya profesyoneller için önemlidir:
- Bir markayı yeniden düzenlemeyi düşünüyorsunuz
- Markanın mevcut pozisyonunu yeniden konumlandırmak veya güçlendirmek istiyorsunuz
- Yeni bir pazar veya dikeye genişlemeyi planlıyorsunuz
- Yeni hedef kitlelere ve müşteri gruplarına ulaşmayı hedefliyorsunuz
- İşletmenizin genel iş hedefleriyle daha iyi uyumlu olan marka stratejileri oluşturmayı istiyorsunuz
- Daha rekabetçi bir marka oluşturmaya çalışıyorsunuz
- Markanın ve pazarlama performansında düşüş yaşıyorsunuz
- Marka adının itibarı/imagi zarar gördü veya marka imajını iyileştirmeyi istiyorsunuz
- Marka yönetimi konusunda sorun alanlarını teşhis etmek istiyorsunuz
- Pazarlama materyallerini güncellemeye ihtiyacınız var
- Mesajlaşma, dil, görseller, tasarım, hissi vb. gibi tutarsız marka öğeleriyle mücadele ediyorsunuz
Hedef Kitle
- Pazarlama yöneticileri
- Pazarlama stratejistleri
- Marka stratejistleri
- Pazarlama karar vericileri
- Her kapasitedeki pazarlama profesyonelleri
- Tasarım ve yaratıcı takımlar (ikincil kitle)
Danışanlarımızın Yorumları (3)
Irma was attuned to us as learners and our business needs. It was clear that she was actively listening to us from the informed feedback she then provided.
Siobhan - Raintree
Eğitim - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
She was able to answer everyones questions easily...Clearly indication of her expertise.
Yunus - Vodacom
Eğitim - Digital Marketing
I liked the alistair's knowledge and presentation style.