Eğitim İçeriği

Günlük konu bölünmeleri: (Her oturum 2 saat)

1. Gün - Oturum 1: Büyük Veri İşletme Zekası'nın Telco'da neden önemli olduğu iş bakış açısı.

  • T-Mobile, Verizon gibi şirketlerden örnekler
  • Kuzey Amerika Telcosu'nda Büyük Veri benimsenme oranı ve gelecekteki iş modelinin ve operasyonunun Büyük Veri İşletme Zekası etrafında nasıl hizalanması
  • Geniş Uygulama Alanı
  • Ağ ve Hizmet Yönetimi
  • Müşteri Kaybı Yönetimi
  • Veri Entegrasyonu & Panoda Görselleştirme
  • Kuyruk Yönetimi
  • İş Kuralı Üretimi
  • Müşteri Profil Oluşturma
  • Yerel Reklam Yayını

1. Gün - Oturum 2: Büyük Veri Tanımı-1

  • Büyük Veri'nin temel özellikleri - hacim, çeşitlilik, hız ve doğruluk. Hacim için MPP mimarisi.
  • Veri Depolamaları - statik şema, yavaş bir şekilde evrilen veri seti
  • MPP Veritabanları gibi Greenplum, Exadata, Teradata, Netezza, Vertica vb.
  • Hadoop tabanlı çözümler - veri setinin yapısı üzerinde şartlar koymaz.
  • Tipik desen: HDFS, MapReduce (işleme), HDFS'ten alma
  • Toplu işlem - analitik/etkileşim dışı için uygun
  • Hacim: CEP akış verisi
  • Tipik seçenekler - CEP ürünleri (ör. Infostreams, Apama, MarkLogic vb.)
  • Daha az üretim hazırı - Storm/S4
  • NoSQL Veritabanları - (sütunlu ve anahtar-değer): Veri depolaması/veritabanının analitik ek bileşeni olarak en uygun

1. Gün - Oturum 3: Büyük Veri Tanımı-2

NoSQL çözümleri

  • Anahtar-Değer Depolama - Keyspace, Flare, SchemaFree, RAMCloud, Oracle NoSQL Database (OnDB)
  • Anahtar-Değer Depolama - Dynamo, Voldemort, Dynomite, SubRecord, Mo8onDb, DovetailDB
  • Anahtar-Değer Depolama (Hiyerarşik) - GT.m, Cache
  • Anahtar-Değer Depolama (Sıralı) - TokyoTyrant, Lightcloud, NMDB, Luxio, MemcacheDB, Actord
  • Anahtar-Değer Önbellek - Memcached, Repcached, Coherence, Infinispan, EXtremeScale, JBossCache, Velocity, Terracoqua
  • Tuple Depolama - Gigaspaces, Coord, Apache River
  • Nesne Veritabanı - ZopeDB, DB40, Shoal
  • Belge Depolama - CouchDB, Cloudant, Couchbase, MongoDB, Jackrabbit, XML-Veritabanları, ThruDB, CloudKit, Prsevere, Riak-Basho, Scalaris
  • Geniş Sütunlu Depolama - BigTable, HBase, Apache Cassandra, Hypertable, KAI, OpenNeptune, Qbase, KDI

Farklı Veri Türleri: Büyük Veride Veri Temizleme Sorunu Tanımı

  • RDBMS - statik yapı/şema, esnek ve keşfedici ortamı desteklemiyor.
  • NoSQL - yarı yapılandırılmış, veriyi depolarken tam olarak şemayı tanımlamadan yeterli bir yapı
  • Veri temizleme sorunları

1. Gün - Oturum 4: Büyük Veri Tanımı-3 : Hadoop

  • Hadoop ne zaman seçilmeli?
  • YAPISAL - Kurumsal veri depoları/veritabanları (maliyetle) büyük veriyi depolayabilir ancak yapıyı zorlar (etkin keşfede kötü)
  • YARI YAPILANDIRILMIŞ veri - geleneksel çözümlerle (DW/DB) zordur
  • Veri depolama = büyük çaba ve hatta uygulandıktan sonra statik
  • Hacim & Çeşitlilik için, uygun maliyetli donanım üzerinde işleme - HADOOP
  • Uygun maliyetli H/W, Hadoop Klusteri oluşturmak için gerekli

Hadoop ve HDFS'e Giriş

  • MapReduce - birden fazla sunucu üzerinde dağıtılmış işlem
  • HDFS - hesaplama süreci için yerel olarak verinin kullanılabilir olmasını sağlar (yedekleme ile)
  • Veri - yapılandırılmamış/şemasız olabilir (RDBMS'e karşı)
  • Geliştiricinin veriyi anlamasını sağlaması gerekiyor
  • MapReduce programlama = Java ile çalışmak (avantajlar/ dezavantajlar), manuel olarak HDFS'ye veri yükleme

2. Gün - Oturum 1.1: Spark : Bellekte Dağıtılmış Veritabanı

  • Bellekten işlem nedir?
  • Spark SQL
  • Spark SDK
  • Spark API
  • RDD
  • Spark Lib
  • Hanna
  • Mevcut bir Hadoop sisteminin Spark'a geçiş yolu

2. Gün - Oturum 1.2: Storm - Büyük Veride Gerçek Zamanlı İşlem

  • Akışlar
  • Sprouts
  • Bolts
  • Topolojiler

2. Gün - Oturum 2: Büyük Veri Yönetim Sistemi

  • Hareket parçaları, hesaplama düğümleri başlar/başarısız olur: ZooKeeper - yapılandırma/koordinasyon/adlandırma hizmetleri
  • Karmaşık ardışık işlem/çalışma akışı: Oozie - çalışma akışı yönetimi, bağımlılıklar, daisy zinciri
  • Dağıtım, yapılandırma, klaster yönetimi, yükseltme vb. (sistem yöneticisi): Ambari
  • Bulut'ta: Whirr
  • Gelişen Büyük Veri platformu araçları izleme için
  • ETL katmanı uygulama sorunları

2. Gün - Oturum 3: Tahmine Dayalı Analitik İşletme Zekası-1: Temel Teknikler ve Makine Öğrenimi Tabanlı BI :

  • Makine öğrenimine giriş
  • Sınıflandırma teknikleri öğrenme
  • Bayesian tahmin - eğitim dosyasının hazırlanması
  • Markov rastgele alanı
  • Yönetilen ve yönetilmeyen öğrenim
  • Özellik çıkarma
  • Destek Vektör Makinesi
  • Sinir Ağı
  • Gözetimsiz öğrenme
  • Büyük Veride çok değişkenli problem - Rastgele Orman (RF)
  • Temsil öğrenimi
  • Derin öğrenme
  • Büyük Veri Otomasyonu problemi - Çok model topluluğu RF
  • Otomasyon Soft10-M ile
  • LDA ve konu modelleme
  • Esnek öğrenme
  • Telco operasyonundan örnek - ajan tabanlı öğrenme
  • Telco operasyonundan örnek - dağıtık öğrenme
  • Tahmine dayalı analitik için açık kaynak araçları giriş: R, Rapidminer, Mahut
  • Daha ölçeklenebilir Analitik - Apache Hama, Spark ve CMU Graph Lab

2. Gün - Oturum 4 Tahmine Dayalı Analitik Ekosistemi-2: Telekom'da Ortak Tahmine Dayalı Analitik Sorunları

  • Öngörüler analitiği
  • Görselleştirme analitiği
  • Yapılandırılmış tahmine dayalı analitiği
  • Yapılandırılmamış tahmine dayalı analitiği
  • Müşteri profillemesi
  • Tavsiye Motoru
  • Desen tespiti
  • Kural/Senaryo keşfi - başarısızlık, kuyruk, optimizasyon
  • Kök neden keşfi
  • Duygu analitiği
  • CRM analitiği
  • Ağ analitiği
  • Metin Analitiği
  • Teknoloji destekli inceleme
  • Kuyruk analitiği
  • Gerçek Zamanlı Analitik

3. Gün - Oturum 1: Ağ Operasyonu Analitiği - ağ başarısızlıklarının, hizmet kesintilerinin meta verileri, IPDR ve CRM'den kök neden analizi:

  • CPU Kullanımı
  • Bellek Kullanımı
  • QoS Kuyruğu Kullanımı
  • Cihaz Sıcaklığı
  • Arayüz Hatası
  • IoS sürümleri
  • Rotalama Olayları
  • Gecikme Değişimi
  • Syslog analitiği
  • Paket Kaybı
  • Yük Benzetimi
  • Topoloji Çıkarımı
  • Performans Eşiği
  • Cihaz Tuşları
  • IPDR (IP detay kaydı) toplama ve işleme
  • Abone Bant Genişliği tüketimi, ağ arayüz kullanımı, modem durumu ve tanılama için IPDR verisi kullanımı
  • HFC bilgileri

3. Gün - Oturum 2: Ağ Hizmet Başarısızlığı Analizi İçin Araçlar:

  • Ağ Özeti Panosu: tüm ağ dağıtımlarınızı izleyin ve kuruluşunuzun ana performans göstergelerini takip edin
  • Zirve Dönem Analitiği Panosu: zirve kullanımı sürücülerinin, konum spesifik ayrıntılarla, uygulama ve abone trendlerini anlayın
  • Rotalama Verimliliği Panosu: interconnect ve transit ilişkileri hakkında tam bir anlamayla ağ maliyetlerinizi kontrol edin ve sermaye projeleri için iş durumları oluşturun
  • Gerçek Zamanlı Eğlence Panosu: video izlemeleri, süre ve video deneyimi kalitesi (QoE) dahil olmak üzere önemli metrikleri erişin
  • IPv6 Geçiş Panosu: IPv6'nın ağınızda devam eden benimsenmesini araştırın ve trendleri sürükleyen uygulamaları ve cihazları keşfedin
  • Örnek-1: Alcatel-Lucent Büyük Ağ Analitiği (BNA) Veri Madencisi
  • Çok boyutlu mobil zeka (m.IQ6)

3. Gün - Oturum 3: Satış/Müşteri Hedefleme için Büyük Veri BI - Satış verisinden satış/pazarlama anlayışı: (Tümü canlı tahmine dayalı analitik demo ile gösterilecek)

  • En yüksek hızlı müşterilerin tespiti
  • Belli ürünler için hedef müşteri tespiti
  • Müşteri için doğru ürün setinin belirlenmesi (Tavsiye Motoru)
  • Pazar segmentasyon tekniği
  • Çapraz satış ve üst satış tekniği
  • Müşteri segmentasyon tekniği
  • Satış geliri tahmin teknikleri

3. Gün - Oturum 4: Telco CFO Ofisi için BI:

  • CFO ofisinde iş analitiği çalışmalarına genel bakış
  • Yeni yatırım üzerinde risk analizi
  • Gelir, kâr tahmini
  • Yeni müşteri kazanma tahmini
  • Kayıp tahmini
  • Mali kayıtlardaki kuyruk analitiği (daha fazla ayrıntı son oturumda)

4. Gün - Oturum 1: Telco'da Büyük Veri ile Kuyruk Önleme BI - Kuyruk Analitiği:

  • Bant genişliği sızıntısı / Bant genişliği kuyruğu
  • Tedarikçi kuyruğu / projeler için fazla ücretlendirme
  • Müşteri iade / talep kuyrukları
  • Yolculuk tazminatı kuyrukları

4. Gün - Oturum 2: Müşteri Kaybı Tahmini'den Müşteri Kaybı Önlemeye Geçiş:

  • Müşteri Kaybının 3 Türü: Aktif/Deliberate, Döngüsel/İlginç, Pasif Zorunlu
  • Kaybedilen Müşterilerin 3 Sınıflandırılması: Toplam, Gizli, Kısmi
  • Müşteri kaybı için CRM değişkenlerini anlama
  • Müşteri davranış verisi toplama
  • Müşteri algısı verisi toplama
  • Müşteri demografik verisi toplama
  • CRM Verisini Temizleme
  • Müşteri kaybı analitiği için yapılandırılmamış CRM verisi (müşteri araması, biletler, e-postalar) ve yapılandırılmış veriye çevirilmesi
  • Sosyal Medya CRM - müşteri memnuniyet endeksi çıkarmak için yeni bir yol
  • Örnek-1: T-Mobile USA: Müşteri kaybı %50 azalma

4. Gün - Oturum 3: Tahmine Dayalı Analitik ile müşteri memnuniyetsizliği kök neden analizi için nasıl kullanılabilir:

  • Örnek-1: Memnuniyetsizlikin hesaplamaya bağlanması - hizmet kesintisi, düşük bant genişliği hizmeti gibi muhasebe ve mühendislik başarısızlıkları
  • Örnek-2: Büyük Veri QA panosu - çağrı yükseltmeleri, sorunların kritikliği, devam eden hizmet kesintisi olayları gibi çeşitli parametrelerden müşteri memnuniyet endeksi izlemesi

4. Gün - Oturum 4: Farklı verilere hızlı erişim ve gösterimi için Büyük Veri Pano:

  • Mevcut uygulama platformunun Büyük Veri Panosu ile entegrasyonu
  • Büyük Veri yönetimi
  • Büyük Veri Pano Örneği: Tableau ve Pentaho
  • Büyük Veri uygulamasını kullanarak konum bazlı reklam yayına alınması
  • İzleme sistemi ve yönetimi

5. Gün - Oturum 1: Kuruluza - Organizasyon içinde Büyük Veri BI uygulanmasının nasıl gerekçelendirileceği:

  • Büyük Veri uygulaması için ROI tanımlama
  • Verinin toplama ve hazırlanması için Analist Zamanı tasarrufu - üretkenlik kazancı artışına örnekle
  • Müşteri kaybından gelir kazancı örneklere
  • Konum bazlı ve hedeflenmiş reklamdan gelir kazancı
  • Büyük Veri uygulamasının maliyeti ile gelir kazancı/kazanç arasında yaklaşık bir hesaplama için entegre bir elektronik tablo yaklaşımı.

5. Gün - Oturum 2: Miras kalma veri sistemini Büyük Veri Sistemi'ne adım adım geçiş prosedürü:

  • Pratik Büyük Veri Geçiş Yolu anlayış
  • Büyük Veri uygulaması tasarlama öncesi gerekli olan önemli bilgiler nelerdir
  • Verinin hacmi, hızı, çeşitliliği ve doğruluğunu hesaplamanın farklı yolları nelerdir
  • Veri büyümesini nasıl tahmin edebilirsiniz
  • 2 Telco'da örnekle

5. Gün - Oturum 3 ve 4: Büyük Veri Tedarikçilerinin ve ürünlerinin gözden geçirilmesi. Soru-yanıt oturumu:

  • AccentureAlcatel-Lucent
  • Amazon -A9
  • APTEAN (Eski CDC Software)
  • Cisco Systems
  • Cloudera
  • Dell
  • EMC
  • GoodData Corporation
  • Guavus
  • Hitachi Data Systems
  • Hortonworks
  • Huawei
  • HP
  • IBM
  • Informatica
  • Intel
  • Jaspersoft
  • Microsoft
  • MongoDB (Eski 10Gen)
  • MU Sigma
  • Netapp
  • Opera Solutions
  • Oracle
  • Pentaho
  • Platfora
  • Qliktech
  • Quantum
  • Rackspace
  • Revolution Analytics
  • Salesforce
  • SAP
  • SAS Institute
  • Sisense
  • Software AG/Terracotta
  • Soft10 Automation
  • Splunk
  • Sqrrl
  • Supermicro
  • Tableau Software
  • Teradata
  • Think Big Analytics
  • Tidemark Systems
  • VMware (EMC'nin bir parçası)

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

  • Telkom sektöründeki iş operasyonları ve veri sistemleri hakkında temel bilgi sahibi olmalı
  • SQL/Oracle veya ilişkisel veritabanı hakkında temel anlayışa sahip olmalı
  • İstatistik (Excel düzeyinde) hakkında temel bir anlayışa sahip olmalı
 35 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (3)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler