Ağil Proje Yönetimi ile Kanban ve Jira Eğitimi
JIRA, yazılım geliştirmedeki çevikliği artırmak için proje ve sorun takibi sağlayan Java tabanlı bir web uygulamasıdır.
Bu eğitmen liderliğindeki, canlı eğitimde katılımcılar, kuruluşları içinde Agile için Kanban yaklaşımını uygulamak üzere Jira'ü nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir.
Bu eğitimin sonunda katılımcılar şunları yapabilecektir:
- Agile ve Kanban'ın arkasındaki ilkeleri anlayabilecekler
- Jira kullanarak bir Kanban projesi oluşturup yönetebilecekler
- Jira'ü kuruluşlarının ihtiyaçlarına göre özelleştirebilecekler
- Temel ve gelişmiş aramalar ve analizler gerçekleştirebilecekler
- Raporlar oluşturup inceleyebilecekler
Hedef Kitle
- Ürün yöneticileri
- Yazılım geliştiricileri
- Test mühendisleri
- Business analistleri
Kurs Formatı
- Kısmen ders anlatımı, kısmen tartışma, alıştırmalar ve canlı laboratuvar ortamında yoğun uygulamalı çalışma.
Not
- Bu kurs için özelleştirilmiş bir eğitim talep etmek için lütfen bizimle iletişime geçerek ayarlama yapınız.
Eğitim İçeriği
Giriş
- Agile ve Kanban ve Scrum
Jira Kurulumu ve Ayarları
Jira Özellikleri ve Tasarımı Genel Bakış
Kanban Yolu
- Süreç, ekip çalışması, müşteri katılımı, israf, simülasyon
Bir Kanban Projesi Oluşturma
Kanban Panosu Genel Bakış
Bir İş Akışı Yapılandırma
- Bekleyenler, Geliştirme İçin Seçilenler, Devam Edenler, Tamamlandı
Görevleri, Hataları ve Kullanıcı Hikayelerini Bekleyenler Listesine Ekleme
İşi Geliştirme, Devam Edenler ve Tamamlandı Arasında Hareket Ettirme
Ekip Toplantıları Yapma
Sütun Kısıtlamalarını Kullanarak Devam Eden İş Miktarını Sınırlama
Kontrol Çizelgesi ile Ekip İlerlemesini İzleme
Kümülatif Akış Şeması ile Ekip İlerlemesini Görselleştirme
Arama ve Analiz Yapma
Jira'ü Özelleştirme
Sorun Giderme
Özet ve Sonuç
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
- Proje yönetimi kavramlarına (iş akışları vb.) hakimiyet
- Ekip projelerinde çalışma deneyimi
Açık Eğitim Kursları 5 ve üzeri katılımcı gerektirir.
Ağil Proje Yönetimi ile Kanban ve Jira Eğitimi - Rezervasyon
Ağil Proje Yönetimi ile Kanban ve Jira Eğitimi - Talep Oluştur
Ağil Proje Yönetimi ile Kanban ve Jira - Danışmanlık Talebi
Danışmanlık Talebi
Danışanlarımızın Yorumları (2)
Teams'deki çalışma odaları, işbirlikçi yaklaşımların ortaya çıkmasına katkıda bulunmaktadır.
Maria Ungureanu
Eğitim - Agile Project Management with Kanban and Jira
Yapay Zeka Çevirisi
Deneyimli eğitmenle olumlu etkileşim.
Raul-Alexandru Stanciu - PUBLIC COURSE
Eğitim - Agile Project Management with Kanban and Jira
Yapay Zeka Çevirisi
Yaklaşan Etkinlikler
İlgili Kurslar
Agile Project Management ile Kanban
14 SaatHedef kitle:
BT Direktörü, Proje Yöneticisi, Teknik Ekip Lideri, Analist, Yazılım Geliştiricisi, Test Uzmanı
Öğrenme hedefi:
Bu eğitimin amacı, Kanban atölyelerinin ve Agile temellerinin bilgi ve pratiğini kazanmaktır.
Projeleri Agile ve Kanban ile Yönetme
21 SaatBu kurs, projelerini yönetmek için Agile (özellikle SCRUM), Lean ve Kanban'ı birleştirmesi gereken kişiler için oluşturulmuştur.
Ürün tasarımı ve yazılım tasarımı dünyalarını bir araya getirir.
JIRA for Administrators
7 SaatBu Türkiye'ta (çevrimiçi veya yerel) gerçekleşen eğitmenli canlı eğitim, katılımcılara bir JIRA örneğinin dağıtımı üzerinden yol gösterir. Katılımcılar, JIRA'nın gelişmiş kullanımını, JIRA'nın yükleme, yapılandırma, güncelleme ve geçişini, projeleri için JIRA'yı özelleştirmeyi, kullanıcıları, grupları ve proje rollerini eklemeyi, yönetmeyi ve atamayı, panoları yapılandırmayı ve yönetmeyi, e-postaları ve bildirimleri tanımlamayı, JIRA güvenlik şemalarını uygulamayı, JIRA izinlerini yönetmeyi, JIRA hata ayıklamasını gerçekleştirmeyi, JIRA Servis Masasını yüklemeyi ve özelleştirmeyi, bilgi tabanını kurmayı, servis masası kullanıcılarını yönetmeyi ve hizmet isteklerini işbirliği içinde ele almayı öğrenecekler.
Bu eğitim sonunda katılımcılar şunları yapabilecektir:
- JIRA yönetiminde derin bir anlam kazanacaklar.
- İş ihtiyaçlarına göre JIRA'yı özelleştirebilecekler.
- JIRA e-postalarını ve bildirimlerini tanımlayabilecekler.
- Kullanıcıları, grupları ve proje rollerini yönetme ve atama yapma yeteneği kazanacaklar.
- JIRA izinleri ve güvenlik şemalarını yönetebilecekler.
- JIRA hata ayıklaması gerçekleştirebilecekler.
- JIRA Servis Masasını dağıtma ve özelleştirme yeteneği kazanacaklar.
JIRA for Aministrator - Data Center
7 SaatEğitimden sonra, katılımcılar bir kurumsal ortamda JIRA'yı bağımsız olarak yönetme, optimizasyon ve özelleştirme yeteneğine sahip olacaklardır.
JIRA for Advanced Users
7 SaatTürkiye'da yapılan bu eğitmen tarafından yönetilen canlı eğitim, JIRA'nın gelişmiş özelliklerini tanıtır ve farklı türdeki JIRA projelerinin oluşturulmasını ve yönetilmesini, JIRA'yı çakıl projeleri için kullanmayı, çakıl panellerini yapılandırmayı, yerleşik ve özel alanları yönetmeyi, ekranlar ve filtreleri oluşturmaya ve yönetmeyi, temel ve gelişmiş mesele aramalarını yapmayı, ekran şemalarını uygulamayı, iş akışlarını yönetmeyi ve güncellemeyi, iş akışı şemalarını yapılandırmayı ve uygulamayı, analizi gerçekleştirmeyi ve raporları oluşturmayı kapsar.
Bu eğitimin sonunda, katılımcılar aşağıdaki becerileri kazanacaklardır:
- Meseleleri etkili bir şekilde yönetebilme.
- Scrum ve Kanban projelerini oluşturma ve yürütme.
- Yerleşik ve özel alanları yönetme.
- İş süreçlerini, iş akışlarını ve iş akışı şemalarını anlama ve yönetme.
- Temel ve gelişmiş aramaları ve analizleri gerçekleştirebilme.
- Raporların oluşturulması ve incelenmesi.
JIRA for Beginners
7 SaatBu Türkiyetaki eğitmenlerin canlı olarak yönettiği eğitim, katılımcıları bir JIRA projesinin oluşturulmasına ve yönetilmesine götürerek JIRA'nın yazılım planlama, izleme ve sürüm oluşturma yaklaşımını tanıtır.
Bu eğitim sonunda katılımcılar şunları yapabilecek hale gelecektir:
- JIRA kullanıcı arayüzünün ve iş akışlarının arkasındaki kavramları ve işlevsellikleri anlayacak.
- Sorunları ekleyecek, değiştirip, kopyalayacak, bağlantı kuracak ve önceliklendirecektir.
- Sorunları tam iş akışı boyunca ilerletme yeteneğine sahip olacaklar.
- Aramaları gerçekleştirecekler.
- Ekranları ve filtreleri yönetip özelleştirebilecekler.
Jira & Confluence ile Etkili Agile Proje Yönetimi
7 SaatJIRA Software, Project Management için güçlü bir araçtır ve insanlar genellikle aracın kendisine, yöntemin kendisine odaklanma eğilimindedir.
Bu eğitmen liderliğindeki, canlı eğitim, katılımcıları Jira ve Confluence'nin gücüne tanıtacak ve tek amaçları ekibin ürünü/projeyi başarılı bir şekilde teslim etmesine yardımcı olmaktır. Ekip, bu araçları Kullanıcı Gereksinimlerini, Testleri, Communication'ü tek bir yerde merkezileştirerek daha verimli kullanmayı öğrenecektir.
JIRA projeleri, Confluence alanları, iş akışları, panolar (Kanban & Scrum), planlama ve bağımlılıklar, Jira/Confluence bağlantısı, raporlama, önemli alanlar ve özel alanlar, sorun türleri, ekran ve filtreleme incelenecektir.
Bu eğitimin sonunda katılımcılar şunları yapabilecektir:
- Scrum veya Kanban projesi oluşturmak
- Projeyi doğru bir şekilde yönetmek için Jira'ü yapılandırmak
- Sorunları etkili bir şekilde yönetmek
- Sorun türlerini işlemek için gerekli ekranı oluşturmak
- İş akışlarını ve panoları oluşturmak ve etkileşimlerini anlamak
- Temel ve gelişmiş aramalar ve analizler yapmak
- Ekip ve yönetim için gerekli raporları oluşturmak ve incelemek
Jira Formlarını Basitleştirmek
21 SaatBu eğitmen liderliğindeki, canlı eğitim (Türkiye çevrimiçi veya yerinde), Jira içinde formlar oluşturmak, yürütmek ve yönetmek isteyen orta düzeydeki proje yöneticilerine yöneliktir.
Bu eğitimin sonunda katılımcılar şunları yapabilecektir:
- Jira'nın temel kavramlarını, sorun türlerini, iş akışlarını ve projeleri anlayabilmek.
- Verileri etkili bir şekilde toplamak ve düzenlemek için özel alanlar geliştirebilmek ve yönetebilmek.
- Çeşitli proje türleri ve ekipler için formla ilgili süreçleri optimize edebilmek.
Jira Service Management
7 SaatBu eğitmen-led, canlı eğitim Türkiye (çevrimiçi veya yerinde) orta düzey Jira yöneticilerinin Jira Service Management'ı etkin şekilde kullanmayı öğrenmek isteyenler hedeflenmiştir.
Bu eğitimden sonra katılımcılar şunları yapabilecek:
- Jira Service Management'in temellerini öğrenip anlamak.
- Hizmet masası kurup yapılandırmak ve talepleri yönetmek.
- Jira Service Management arka planını ve entegrasyonunu yönetmek.
Jira ve Xray Temelleri
14 SaatBu eğitmenle çevrimiçi veya yerel olarak gerçekleştirilen canlı eğitim, Xray eklentisini entegre etme ve kullanımı, kullanıcı rollerini ve izinlerini yönetme, veri içeri aktımlarını optimize etme ve depolama yönetimini etkili şekilde yönetme konularında Jira becerilerini geliştirmek isteyen başlangıç seviyesinden orta seviyeye kadar olan profesyonellere yönelik olarak tasarlanmıştır.
Bu eğitimin sonunda, katılımcılar şunları yapabilecekler:
- Test yönetimi için Xray eklentisini entegre etme ve yapılandırma.
- Jira kullanıcı profillerini yönetme ve uygun rolleri ve izinleri atama.
- En iyi uygulamaları takip ederek veriyi Jira'a etkili bir şekilde içe aktarma.
- Jira depolama kullanımını optimize etme ve veri yönetim stratejilerini uygulama.
Kanban Management Profesyonel 1
14 Saat Kanban Management Professional 1 (KMP1) iki günlük yüksek etkileşimli bir kurs olup, öğretim, grup tartışmaları ve tamamen daldırıcı bir simulasyonu kullanarak Kanban Yöntemi'nin bireyleri, takımları ve organizasyonları müşterilerine ürünler ve hizmetler teslimatını yönetme ve iyileştirme konusunda nasıl yardımcı olduğunu gösterir.
Kanban Yöntemi, başarılı evrimsel değişiklik için pragmatik, uygulanabilir, kanıtlara dayalı rehberlik sağlar. Mevcut rolleri, sorumlulukları ve iş unvanlarını saygı göstererek ve tüm seviyelerde liderliğin teşvik edilmesi ile şu an yaptığınızdan başlayıp evrimsel bir değişikliğe geçiş yapar. Bu, organizasyonların İş süreçlerini dikkatlice evrilmesine, ilerleme ölçümü için uygun metrikleri tanımlamasına ve kullanmasına olanak tanır ve karmaşık değişim programlarıyla ilişkili riskleri önemli ölçüde azaltır.
Bu kursu bitirdiğinizde Kanban prensipleri ve genel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak, organizasyonunuza güvenle Kanban'ı uygulama yeteneğinizi elde edeceksiniz.
Ne Öğreneceksiniz?
- İç ve dış memnuniyetsizlik kaynaklarını belirleme
- Talebi kapasiteyle karşılaştırma analizi yapma
- Bilgi keşif sürecini modelleme
- Kanban sistemlerini ve görselleştirmelerini tasarlama
- İyileştirmeleri tanımlama ve önceliklendirme
- Aktiviteler için ritimleri seçme
- Hizmet sınıflarını belirleme
Kime Bu Kurs Uygun?
Ürün geliştirimi veya bilgi işine dahil olan herkes. Bu, ancak sınırlı değildir:
Program ve teslimat yöneticileri
Ürün ve proje yöneticileri
Ürün geliştiricileri, yazılım geliştiricileri ve testçiler
Operasyonlar veya destekte çalışan kişiler
Business analistleri
Yüksek düzey yönetim
Organizasyonlarında Agile'i uygulamaya ilgi duyan herkes
KANBAN SİSTEM TASARIMI (KMP I)
16 SaatKanban, iş akışını yönetmek için kullanılan bir yöntemdir.
Bu eğitmen öncülüğündeki canlı eğitim (çevrimiçi veya yerinde) hem başlangıç seviyesinde hem de ileri seviyede katılımcılara yöneliktir. Eğitmede sağlanan bilgi ve araçlar, günlük işlerinizde iş akışının verimliliğini optimize etmek için kullanılabilir.
Bu eğitimden sonra katılımcılar şunları yapabilecektir:
- Birim zaman başına tamamlanan iş öğelerinin sayısını artırma.
- İş öğelerinin tamamlanması için gereken süreyi azaltma.
- Çalışmanın tahmin edilebilirliğini iyileştirme ("Ne zaman tamamlanacak?" sorusuna daha iyi cevaplar verme).
- Akış metriklerini yönetme (geçiş hızı, bekleme süresi, işlemdeki iş, iş öğesi yaş).
- Akış grafiklerini kullanma (Kümülatif Akış Diyagramı, Bekleme Süresi Histogramı, İş Yaşı Grafiği).
- Monte Carlo benzetimleri ve Hizmet Seviyesi Anlaşması gibi istatistiksel tahmin yöntemlerini kullanma.
- Kanban Sistemini bir metodolojik şekilde tasarım (STATIK).
- Değer akışının doğasını tanımlayan Little Yasası'nı anlamak.
SAFe® for Teams
14 SaatThis two-day course teaches teams who are part of an Agile Release Train (ART) how to work in an Agile environment using Scrum, Kanban, and XP. The teams will learn how to become Agile Teams, build their backlog, and plan and execute iterations. Agile teams learn about their ART and their role in it, planning, executing, and improving with other teams.
This class prepares teams to run a Program Increment (PI), including all meetings at the Team and Program level with a specific focus on the upcoming PI planning. Attending the class prepares participants to take the exam and become a certified SAFe® Practitioner (SP).
After this course, you should be able to:
-
Apply SAFe to scale Lean and Agile development in your enterprise
-
Know your team and its role on the Agile Release Train
-
Know all other teams on the train, their roles and the dependencies between the teams
-
Plan iterations
-
Execute iterations, demo value, and improve your process
-
Plan Program Increments
-
Integrate and work with other teams on the train
The Kanban Method (TKP)
7 SaatOrganizasyonunuzda Agile uygulamakta zorlanıyor musunuz? Değişim çok kısıtlayıcı mı? Takımlarınız aşırı yüklenmiş, üretkenlik düşük olmasına rağmen devrimci bir değişime karşı dirençli mi?
"Alternatif Esneklik Yolu"nu seçin ve süreçlerinizi değiştirmeyen ancak geliştiren evrimsel ve insan merkezli Change Management Yöntemini uygulayın.
Kanban Yöntemi, başarılı evrimsel değişime yönelik pratik, gerçek dünya dayalı ve eyleme hazır rehberlik sağlar. Şimdiki işlerinizle başlar ve mevcut rolleri, sorumlulukları ve görev isimlerini sayar. Bu, kuruluşların iş süreçlerini dikkatlice evrimleşmesine olanak tanır, ilerleme ölçmek için uygun ölçümleri tanımlamalarına ve kullanmalarına yardımcı olur ve karmaşık değişim programlarıyla ilişkili riski önemli ölçüde azaltır.
Takımınız aşırı yüklenmişse, Kanban size işinizi kontrol altına almanıza yardımcı olabilir. Kanban, sürecinizi dinamik olarak yönetme ve engelleri ortaya çıkarma yeni bir tekniktir.
Bu eğitim, sizin işlerinizde Kanban'ı uygulama gereksinimlerini sağlar ve şu an ne üzerinde çalışılacağını, daha sonra bırakılacak şeyleri belirleme ve nelerin ömür boyu yapmaya listesinden çıkarılacağına karar verme konusunda nasıl bilgi sahibi olunacağını öğretecektir.
Eğitim Sonuçları
Bu 1 günlük kurs, Kanban Yöntem®'ünün temellerini öğretir ve esnekliğe alternatif bir yol bulmak için giriş düzeyi ve başlangıç noktasıdır.
Katılımcılar, Kanban Yöntemi ile tanışmalıdırlar. Temel bir Kanban tahtasını tasarlayabilir ve uygulayabilecekleridir. Çalışma ögesinin türlerini ve belirli çalışma ögeleriyle ilişkili riskleri anlamalıdır. Takım Kanban tahtası tasarımlarının ve tarzlarının çeşitli örneklerle tanışmalıdırlar ve durumlarına en uygun tasarımın seçilmesine bilgi sahibi olmalılardır. Alternatif esneklik yolu üzerinde her adımda edinilecek değerleri ve avantajları bilmelidir.
Hangi Kişiler Katılmalıdır
Bu kurs, ürün geliştirme veya bilgiçi iş ortamının bir parçası olan herhangi bir profesyonelle tasarlanmıştır ve Kanban'ın çalışma ortamlarını nasıl iyileştirebileceğini keşfetmekle ilgilenenlere. Organizasyonun farklı fonksiyonlarında çalışmanın, yönetim düzeyindeki personelın Lean Management'e uygulamayı denemek isteyene veya teslimat takımlarının iş yöntemlerini iyileştirmeye çalışan üyelerine kadar Kanban her yerde etkili olabilir. Derslerimize katılanlar, şu gibi rollerdeydiler:
- Yüksek Management Pozisyonları (CxO)
- Program ve Proje Yöneticileri
- Ürün Yöneticileri, Ürün Sahipleri ve Business Analistleri
- Scrum Takım Üyeleri
- Scrum Ustaları, Takım Liderleri ve Değişim Ajansları
- Ürün & Yazılım Geliştiricileri & Testçiler
- Agile Akıcılar ve Pratikçiler (Scrum, XP, DSDM, AgilePM vb.)
- Diğer roller, örneğin HR ve Finance profesyonelleri