Eğitim İçeriği

Seviye: Orta Seviye ile İleri Seviye
Tarz: %80 uygulamalı / %20 eğitmen girişi
Kullanılan Araçlar: Miro / Jamboard veya fiziksel tahtalar, Excel / Lucidchart / tercih edilen İş Analisti araçlarınız

1. Rol Sıfırlama: Ağile ve Ürün Takımlarında İş Analizi

  • İhtiyaçları sadece belgelemeyle sınırlamadan, İş Analizin daha geniş bir destek rolünü keşfetme
  • Etkinlik: Takım Haritası — ürün/takım yaşam döngüsündeki pozisyonunuzu, müşterilerinizi/kullanıcılarınızı ve hizmet verdiğiniz veya engelleri ortaya çıkarmayı belirleme
  • Çıktı: Kişisel "İş Analisti Pozisyon Haritası"

2. Veri-Tabanlı Kararlar ve İş Analizi Teknikleri

  • Karmaşık, ham kullanıcı araştırma verilerini yorumlama becerisini pratik etme
  • Elinizden geliyorsa: Sorun veya fırsat hipotezi ifadeleri oluşturma
  • Sunulan teknikler arasında Pareto Analizi (80/20 kuralı), Kök Neden Analizi (Balık Kemeri / 5 Neden), Karar Matrisi ve Hipotez Yazımı bulunmaktadır

3. Süreç Optimizasyonu Simülasyonu

  • Gerçek dünya zorluklarına dayalı bir müşteri iş sürecini yeniden tasarlamak için işbirlikçi küçük proje
  • Uygulanan araçlar: SIPOC (Tedarikçiler, Girdiler, Süreç, Çıktılar, Müşteriler), Kullanıcı Hikaye Haritası
  • Takımlar "önce ve sonra" diyagramlarını eleştiri ve iterasyon için sunar

4. Karmaşık Ortamlarda Gelişmiş Elde Etme Becerileri

  • Kullanıcı hikayeleri ve kabul kriterleri yazma, karmaşık paydaşları haritalama, rekabet eden ihtiyaçları önceliklendirme ve rota belirleme tekniklerini (Şimdi/Sonra/Daha Sonra) geliştirmek
  • Rol yapma etkinliği: Hikaye haritalarından detaylı kullanıcı hikayeleri elde etme

5. Stratejiyi Eylem dönüştürme: OKR'ler ve Daha Fazlası

  • "Daha hızlı yenilik yapma" nesnesine odaklanan senaryo tabanlı takım sprinti
  • Takımlar Nesneyi, Üç Ana Sonucu ve İş Analizi eylem planını tanımlar
  • Sunumlar ardından akran geribildirimleri

6. Sonuç ve Şablon Araç Takımı

  • Paydaş haritalama, hikaye haritası, önceliklendirme ve daha fazlası için kapsamlı bir İş Analisti araç takımı paylaşma
  • Katılımcılardan en önemli fikirler ve çıkarımları toplama ve tartışma

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

Ön Koşullar:

  • İş analizinin temelleri ve terminolojisine temel bir anlayış
  • Kullanıcı hikayeleri ve temel paydaş katılımına aşinalık
  • Miro, Jamboard, Excel veya benzeri dijital işbirlikçi araçları kullanmada rahatlık
  • Problem çözme ve karar alma becerilerini geliştirmeye yönelik analitik bir zihniyet

Hedef Kitle:

  • İş Analistleri
  • Ürün Sahipleri/Manajerleri
  • Kullanıcı Araştırma Uzmanları
 7 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (5)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler