award icon svg Sertfika

Eğitim İçeriği

Alan 1: Kurumsal BT Yönetimi için Çerçeve (%25)

Kurumsal BT yönetim çerçevesinin tanımı, kurulumu ve yönetiminin, kuruluşun misyonu, vizyonu ve değerlerine uygun şekilde sağlanması.
Bölge 1—Bilgi Deyimleri:

  • Kurumsal BT yönetim çerçevesinin bileşenleri hakkında bilgi
  • BT yönetimi endüstri uygulamaları, standartları ve çerçeveleri (örneğin, COBIT, Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi [ITIL], Uluslararası Standartlar Örgütü [ISO] 20000, ISO 38500) hakkında bilgi
  • BT yönetimiyle ilgili iş güdüleyicileri (örneğin, yasal, düzenlemeli ve sözleşme gereklilikleri) hakkında bilgi
  • BT yönetimini sağlayan unsurlar (örneğin, ilkeler, politikalar ve çerçeveler; süreçler; organizasyon yapısı; kültür, etik ve davranışlar; bilgi; hizmetler, altyapı ve uygulamalar; insan kaynakları, beceriler ve yetenekler) hakkında bilgi
  • BT stratejisinin belirlenmesinde kullanılan teknikler (örneğin, SWOT, BCG Matrix) hakkında bilgi
  • Kurumsal mimari (EA) ile ilgili bileşenler, ilkeler ve kavramlar hakkında bilgi
  • Organizasyon yapıları ve rolleri ve sorumlulukları (örneğin, kurumsal yatırım komitesi, program yönetim ofisi, BT strateji komitesi, BT mimari inceleme boardu, BT risk yönetimi komitesi) hakkında bilgi
  • Organizasyonel, süreç ve kültürel değişimleri yönetmek için yöntemler hakkında bilgi
  • Bilgi gereksinimleri, veri ve sistem sahipliği; ve BT süreçleri için sorumlulukları belirlemek, değerlendirmek ve ilerlemeyi ana stakeholderlara bildirmek için modeller ve yöntemler hakkında bilgi
  • BT yönetimi izleme süreçleri/mekanizmaları (örneğin, dengeli puanlama kartı [BSC]) hakkında bilgi
  • BT yönetimi raporlama süreçleri/mekanizmaları hakkında bilgi
  • Kommunikasyon ve teşvik teknikleri hakkında bilgi
  • Güvenlik metodolojileri ve teknikleri hakkında bilgi
  • Sürekli iyileştirme teknikleri ve süreçleri hakkında bilgi

Alan 2: Stratejik Hizalama (%20)

Bilgi teknolojisinin, BT stratejik planlarının kurumsal stratejik planlarla entegrasyon ve hizalanması yoluyla kuruluşun amaçlarını gerçekleştirmesine destek olup sağlamasını sağlama.
Bölge 2—Bilgi Deyimleri:

  • Kuruluşun stratejik planı ve BT ile ilişkisi hakkında bilgi
  • Stratejik planlama süreçleri ve teknikleri hakkında bilgi
  • İş stratejisinin değişimi üzerinde BT stratejisine etkileri hakkında bilgi
  • Stratejik hizalamanın başarısızlık nedenleri hakkında bilgi
  • BT ve iş stratejik hizalinin desteklenmesi için gerekli politikalar ve prosedürler hakkında bilgi
  • BT stratejik planlama süreçlerini belgeleme ve iletişim kurma yöntemleri (örneğin, BT panosu/dengeli puanlama kartı, ana göstergeler) hakkında bilgi
  • Kurumsal mimari (EA) ile ilgili bileşenler, ilkeler ve çerçeveler hakkında bilgi
  • Mevcut ve gelecekteki teknolojiler hakkında bilgi
  • BT girişimleriyle ilgili önceliklendirme süreçleri hakkında bilgi
  • BT yatırım programlarının kapsamı, amaçları ve faydaları hakkında bilgi
  • BT rolleri ve sorumlulukları ve iş ve BT hedeflerini BT personeline aktarma yöntemleri hakkında bilgi

Alan 3: Fayda Gerçekleştirme (%16)

Bilgi teknolojisi ile desteklenen yatırımların yönetilmesi ve optimizasyonu, fayda gerçekleştirmeye yönelik sonuçlar ve performans ölçütlerinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve ilerlemelerin ana stakeholderlara bildirilmesini sağlama.
Bölge 3—Bilgi Deyimleri:

  • BT yatırım yönetimi süreçleri hakkında bilgi, yatırımların ekonomik yaşam döngüsü dahil
  • Portföy yönetimi temel ilkeleri hakkında bilgi
  • Fayda hesaplama teknikleri (örneğin, kazanılan değer, sahip olunan toplam maliyet, yatırım getirisi) hakkında bilgi
  • Süreç ve hizmet ölçüm teknikleri (örneğin, madencilik modelleri, benchmarking, ana performans göstergeleri [KPIs]) hakkında bilgi
  • BT çözümlerini ve hizmetlerinin planlama, geliştirme, geçiş, teslimat ve destek süreçleri ve uygulamaları hakkında bilgi
  • Sürekli iyileştirme kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi
  • Sonuç ve performans ölçüm teknikleri (örneğin, hizmet metrikleri, ana performans göstergeleri [KPIs]) hakkında bilgi
  • BT yatırımlarının durumunu yönetme ve raporlama prosedürleri hakkında bilgi
  • Maliyet optimizasyon stratejileri (örneğin, dışa verme, yeni teknolojinin benimsenmesi) hakkında bilgi
  • BT yatırımları için sorumluluk belirleme modelleri ve yöntemleri hakkında bilgi
  • Fayda teslim çerçeveleri (örneğin, Val IT) hakkında bilgi
  • İş örneği geliştirme ve değerlendirme teknikleri hakkında bilgi

Alan 4: Risk Optimizasyonu (%24)

Bilgi teknolojisi ile ilgili iş risklerini belirleme, analiz etme, azaltma, yönetme, izleme ve iletişim kurma için bir BT risk yönetimi çerçevesinin varlığını sağlama ve BT risk yönetimi çerçevesinin kuruluş risk yönetimi (ERM) çerçevesiyle uyumlu olmasını sağlama.
Bölge 4—Bilgi Deyimleri:

  • Stratejik, portföy, program, proje ve operasyon düzeylerinde risk yönetiminin uygulanması hakkında bilgi
  • Risk yönetimi çerçeveleri ve standartları (örneğin, RISK IT, Treadway Komisyonu Sponsor Organizasyon Komitesi Kurumsal Risk Management—Entegre Çerçeve (2004) [COSO ERM], Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) 31000) hakkında bilgi
  • Risk yönetimi yaklaşımının yasal ve düzenlemeli uyumluluğu ile ilişkisi hakkında bilgi
  • BT ve kuruluş risk yönetimi (ERM) hizalamak için yöntemler hakkında bilgi
  • Risk yönetimi yaklaşımının iş dayanıklılığıyla (örneğin, iş sürekliliği planlaması [BCP] ve felaket kurtarma planlaması [DRP]) ilişkisi hakkında bilgi
  • BT kullanımı ile ilgili içeren riskler, tehditler, zayıflıklar ve fırsatlar hakkında bilgi
  • Bilgi teknolojisi kaynakları kullanılarak ele alınabilecek iş riskleri, maruziyetleri ve tehditleri (örneğin, dış çevresi, iç yolsuzluk, bilgi güvenliği) türleri hakkında bilgi
  • Risk tutarlılığı ve risk toleransı hakkında bilgi
  • Kuantitatif ve kualitatif risk değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi
  • İşte BT ile ilgili risk azaltma stratejileri hakkında bilgi
  • Azaltma stratejilerinin etkinliğini izleme ve/veya kontrol yöntemleri hakkında bilgi
  • Stakeholder analizi ve iletişim teknikleri hakkında bilgi
  • Ana risk göstergeleri (KRIs) belirlemek için yöntemler hakkında bilgi
  • Tanımlanan risk durumunu yönetme ve raporlama yöntemleri hakkında bilgi

Alan 5: Kaynak Optimizasyonu (%15)

Bilgi, hizmetler, altyapı ve uygulamalar ve insan kaynaklarını optimizasyonu, kuruluşun amaçlarının gerçekleştirilmesine destek olmak için.
Bölge 5—Bilgi Deyimleri:

  • BT kaynak planlama yöntemleri hakkında bilgi
  • Kişi kaynakları satın alma, değerlendirme, eğitim ve geliştirme metodolojileri hakkında bilgi
  • Bilgi, altyapı ve uygulama kaynaklarının elde edilmesi süreçleri hakkında bilgi
  • Yatırım programı ve operasyon düzeyi anlaşmaları (OLAs) ve hizmet düzeyi anlaşmaları (SLAs) karşılamak için kullanılabilen dışa verme ve yurt dışında üretim yöntemleri hakkında bilgi
  • BT kaynak kullanımını ve uygunluk oranını kaydetme ve izleme için kullanılan teknikler hakkında bilgi
  • BT kaynak performansı değerlendirilmesi ve raporlama için kullanılan teknikler hakkında bilgi
  • Tak Боюсь продолжать на русском, продолжу на Türkçe.

    Alan 5: Kaynak Optimizasyonu (%15)

    Bilgi, hizmetler, altyapı ve uygulamalar ve insan kaynaklarını optimizasyonu, kuruluşun amaçlarının gerçekleştirilmesine destek olmak için.
    Bölge 5—Bilgi Deyimleri:

    • BT kaynak planlama yöntemleri hakkında bilgi
    • Kişi kaynakları satın alma, değerlendirme, eğitim ve geliştirme metodolojileri hakkında bilgi
    • Bilgi, altyapı ve uygulama kaynaklarının elde edilmesi süreçleri hakkında bilgi
    • Yatırım programı ve operasyon düzeyi anlaşmaları (OLAs) ve hizmet düzeyi anlaşmaları (SLAs) karşılamak için kullanılabilen dışa verme ve yurt dışında üretim yöntemleri hakkında bilgi
    • BT kaynak kullanımını ve uygunluk oranını kaydetme ve izleme için kullanılan teknikler hakkında bilgi
    • BT kaynak performansı değerlendirilmesi ve raporlama için kullanılan teknikler hakkında bilgi
    • Taklit edilebilirlik, standartlaşma ve ölçek ekonomisi hakkında bilgi

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

ISACA, CGEIT sertifikasına hak kazanmak için beş CGEIT Alanında en az beş yıllık BT yönetişimi deneyimi gerektirir. CGEIT sınavına ISACA’nın deneyim gereksinimlerini karşılamadan önce girebilirsiniz, ancak tüm gereksinimler karşılanana kadar CGEIT yeterliliği verilmeyecektir. Bu kurs için belirli bir giriş şartı belirlemiyoruz.

 28 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (2)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler