Eğitim İçeriği

1. AR Temelleri ve AR Ekosistemi

  • AR'e Giriş: Tanım, tarih ve gelişimi. VR, AR ve MR (Karma Gerçeklik) arasındaki farklılıklar.
  • AR Uygulamaları: Endüstri Genel Bakışı (E-ticaret, Eğitim, Tıp, Oyun, Endüstri).
  • Ana AR Teknolojileri: Takip (Tracking) – Görüntü Takibi, Düzlem Tespiti, Dünya Takibi, 6DOF vs. 3DOF.
  • Mobil Ekosistemler: ARKit (iOS) ve ARCore (Android) giriş. Yetenekleri ve sınırlamaları hakkında tartışma.
  • Geliştirme Ortamı: Unity'yi kurma ve AR Foundation'u yapılandırma.
  • Atölye 1: İlk AR projenizi oluşturma.

2. Konum Takibi ve Nesne Yerleştirme

  • Dünya Takibi Temelleri: Düzey ve Dikey Düzlemler (Düzlem Tespiti).
  • Girdi İşleme: Dokunuş ve Jest Tespiti. AR'deki Raycasting kavramları.
  • Atölye 2: Gerçek dünyada 3D nesneler yerleştirme.
  • Nesne Manipülasyonu: Kullanıcı tarafından ölçeklendirme, döndürme ve hareket ettirme yerleştirilmiş 3D modelleri.
  • Atölye 3: Nesnelerle etkileşim. Model manipülasyonu için kontrolcüler ekleme.
  • Kalıcı Ankaralar: AR oturumlarını kaydetme ve yükleme.

3. Görüntü Tabanlı AR ve Animasyon

  • Görüntü Takibi: İlkeler, Referans Görüntü Kütüphaneleri oluşturma.
  • Atölye 4: Görüntü Tabanlı AR: Afiş/Çizim tespiti ve üzerine 3D model veya video yerleştirme.
  • Animasyon ve Görsel Etkiler: 3D modellere animasyon entegre etme. AR'de Parçacık Sistemleri kullanımı.
  • Atölye 5: Tasarım iyileştirmesi. Animasyonlar ve basit görsel etkiler ekleme.
  • Yüz Takibi ve Vücut Takibi: Filtre oluşturma girişimi – işletme ilkeleri, 3D maskeler.

4. Gelişmiş Takip ve AR'de UX/UI

  • 3D Nesne Takibi: Fiziksel nesneleri işaret olarak tarama ve kullanımı.
  • Gizlilik: Sanal nesnelerin gerçek nesnelerin arkasında gizlendiği görünüm – gerçekçiliğin anahtarı.
  • Kullanıcı Arayüzü (UX/UI) AR'de: Tasarım zorlukları, 3D tasarım, ekran üzerinde bilgi yerleştirme ilkeleri (HUD).
  • Atölye 6: Arayüz ve Talimatlar: Projeye bir alan tarama gerektiği işaretini eklemek için UI ekleme.
  • AR Bulutu ve Paylaşılan Deneyimler: Çok kişi AR oturumları girişimi.
  • Performans Optimizasyonu: 3D modeller, metinler ve betikler için ipuçları.

5. Yayın, Etik ve AR'nın Geleceği

  • AR Uygulamalarını Test Etme: Farklı ışık koşulları, ortamlar ve cihazlar gibi test zorlukları.
  • Uygulamaları Yayınlama: Apple App Store ve Google Play Store'da dışa aktarma ve yayın süreci.
  • AR'deki gelecekteki trendler: WebAR, AR gözlük teknolojileri (örneğin, HoloLens, Magic Leap) ve Karma Gerçekliğin (MR) potansiyeli.
  • Etik, Gizlilik ve Güvenlik AR'da: Kullanıcı alanını tarama ve veri ile ilgili yasal ve etik yönleri.
  • Final Projesi: Katılımcıların tamamlanmış projelerinin sunumu, karşılaşılan zorluklar ve öğrendiklerin tartışılması.

 

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

  • Önceki teknik bilgi gerektirmez
  • Önceki kodlama deneyimi gerektirmez
  • İşaretleme dilleri (HTML, XML vb.) ile deneyim faydalı olabilir
 35 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler