Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Ekip üyelerimiz en kısa sürede sizlerle iletişime geçecektir.
Rezervasyonunuzu gönderdiğiniz için teşekkür ederiz! Ekibimizden bir yetkili kısa süre içinde sizinle iletişime geçecektir.
Eğitim İçeriği
1. AR Temelleri ve AR Ekosistemi
- AR'e Giriş: Tanım, tarih ve gelişimi. VR, AR ve MR (Karma Gerçeklik) arasındaki farklılıklar.
- AR Uygulamaları: Endüstri Genel Bakışı (E-ticaret, Eğitim, Tıp, Oyun, Endüstri).
- Ana AR Teknolojileri: Takip (Tracking) – Görüntü Takibi, Düzlem Tespiti, Dünya Takibi, 6DOF vs. 3DOF.
- Mobil Ekosistemler: ARKit (iOS) ve ARCore (Android) giriş. Yetenekleri ve sınırlamaları hakkında tartışma.
- Geliştirme Ortamı: Unity'yi kurma ve AR Foundation'u yapılandırma.
- Atölye 1: İlk AR projenizi oluşturma.
2. Konum Takibi ve Nesne Yerleştirme
- Dünya Takibi Temelleri: Düzey ve Dikey Düzlemler (Düzlem Tespiti).
- Girdi İşleme: Dokunuş ve Jest Tespiti. AR'deki Raycasting kavramları.
- Atölye 2: Gerçek dünyada 3D nesneler yerleştirme.
- Nesne Manipülasyonu: Kullanıcı tarafından ölçeklendirme, döndürme ve hareket ettirme yerleştirilmiş 3D modelleri.
- Atölye 3: Nesnelerle etkileşim. Model manipülasyonu için kontrolcüler ekleme.
- Kalıcı Ankaralar: AR oturumlarını kaydetme ve yükleme.
3. Görüntü Tabanlı AR ve Animasyon
- Görüntü Takibi: İlkeler, Referans Görüntü Kütüphaneleri oluşturma.
- Atölye 4: Görüntü Tabanlı AR: Afiş/Çizim tespiti ve üzerine 3D model veya video yerleştirme.
- Animasyon ve Görsel Etkiler: 3D modellere animasyon entegre etme. AR'de Parçacık Sistemleri kullanımı.
- Atölye 5: Tasarım iyileştirmesi. Animasyonlar ve basit görsel etkiler ekleme.
- Yüz Takibi ve Vücut Takibi: Filtre oluşturma girişimi – işletme ilkeleri, 3D maskeler.
4. Gelişmiş Takip ve AR'de UX/UI
- 3D Nesne Takibi: Fiziksel nesneleri işaret olarak tarama ve kullanımı.
- Gizlilik: Sanal nesnelerin gerçek nesnelerin arkasında gizlendiği görünüm – gerçekçiliğin anahtarı.
- Kullanıcı Arayüzü (UX/UI) AR'de: Tasarım zorlukları, 3D tasarım, ekran üzerinde bilgi yerleştirme ilkeleri (HUD).
- Atölye 6: Arayüz ve Talimatlar: Projeye bir alan tarama gerektiği işaretini eklemek için UI ekleme.
- AR Bulutu ve Paylaşılan Deneyimler: Çok kişi AR oturumları girişimi.
- Performans Optimizasyonu: 3D modeller, metinler ve betikler için ipuçları.
5. Yayın, Etik ve AR'nın Geleceği
- AR Uygulamalarını Test Etme: Farklı ışık koşulları, ortamlar ve cihazlar gibi test zorlukları.
- Uygulamaları Yayınlama: Apple App Store ve Google Play Store'da dışa aktarma ve yayın süreci.
- AR'deki gelecekteki trendler: WebAR, AR gözlük teknolojileri (örneğin, HoloLens, Magic Leap) ve Karma Gerçekliğin (MR) potansiyeli.
- Etik, Gizlilik ve Güvenlik AR'da: Kullanıcı alanını tarama ve veri ile ilgili yasal ve etik yönleri.
- Final Projesi: Katılımcıların tamamlanmış projelerinin sunumu, karşılaşılan zorluklar ve öğrendiklerin tartışılması.
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
- Önceki teknik bilgi gerektirmez
- Önceki kodlama deneyimi gerektirmez
- İşaretleme dilleri (HTML, XML vb.) ile deneyim faydalı olabilir
35 Saat