Eğitim İçeriği

GÜN 1

Giriş

Oturum 1 – ABMS'e Giriş

  • Sanayi Modellenmesi ve Benzetimi
  • Bir model nedir, soyutlama düzeyi
  • Yürütülebilir model oluşturmanın avantajları
  • Sistem benzetiminin faydaları

Oturum 2 – Aracılar (Agents)

  • Aracılar nedir
  • Aracıların nasıl tanımlanacağı
  • Aracının nasıl modelleneceği
  • Aracı seçimine ve soyutlama düzeyine karar verme
  • Repast ortamını yükleme

Soru & Cevap

GÜN 2

1. Günü Tekrar Etme

Oturum 3 – Temel Arka Plan

  • Logo, OO, Java nedir
  • Nesne Yönelimli Kavramlar
  • Miras alma kavramları
  • Aracılık Nesneler olarak
  • LOGO'yı hatırlama

Oturum 4 – Repast/relogo Ortamı

  • Temel relogo programı
  • reLogo ortamı
  • relogo'nun yerleşik sınıfları

Soru & Cevap

GÜN 3

2. Günü Tekrar Etme

Oturum 5 – Modelin Yönetici Kuralları

  • Modellenmek için fiziksel ve matematiksel kurallar örnekleri
  • Pozisyon, hız ve ivme
  • Newton'un ikinci yasası kuralı
  • Kimyasal ve Fiziksel Değişiklikler

Oturum 6 – Modelin Geliştirilmesi

  • Turtle Groovy/Sınıf
  • Turtle adım metodu
  • Patch Groovy
  • Kullanıcı Paneli
  • relogo bağlantıları nedir
  • Bağlantı groovy

Soru & Cevap

GÜN 4

3. Günü Tekrar Etme

Oturum 7 – Modelin Benzetilmesi

  • Genel benzetim kavramları
  • Benzetimi parametreler aracılığıyla kontrol etme
  • Senaryolar ve "eğer ki" durumları oluşturma
  • Benzetim sonucunu toplama
  • Bir Vaka Çalışması

Oturum 8 – Modelleri Bakım Altına Alma

  • Mevcut bir modelden miras alma
  • Modellere küçük değişiklikler yapma
  • Bir gerçek örnek ABMS oluşturma

Soru & Cevap

 28 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (1)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler