award icon svg Sertfika

Eğitim İçeriği

Giriş

  • Sınav bilgisi
  • Kapsam tablosu
  • OMG Sertifikalı Uzmanlar Dizini
  • Sınavı alma (çevrimiçi veya test merkezinde)

Neden modelleme yapıyoruz?

  • Modellemenin değeri
  • Ne zaman modelleme yapıyoruz?
  • Ne zaman modelleme yapmıyoruz?
  • Soyutlama
  • MDA giriş
  • Domain model (Alan modeli)
  • Model Değer Analizi

Sınıf Diyagramı

Ortak Yapı

  • Type (Tür)
  • Dependency (Bağımlılık)
  • Namespace (Ad Alanı)
  • VisibilityKind (public, private, protected) (Görünürlük Türü: genel, özel, korunmuş)
  • MultiplicityElement (Çokluk Öğesi)
  • Constraint (Kısıtlama)
  • Comment (Yorum)

Basit Sınıflandırıcılar

  • PrimitiveType (İlkeli Tür)
  • DataType (Veri Türü)
  • Enumeration (Numaralandırma)
  • EnumerationLiteral (Numaralandırma Değeri)
  • Interface (Arabirim)
  • InterfaceRealization (Arabirim Gerçekleştirmesi)
  • Signal (Sinyal)
  • Reception (Alım)

Yapısal Sınıflandırıcılar

  • Association (Birleşme)
  • Class (Sınıf)

Sınıflandırma

  • Generalization (Genelleme)
  • Feature (Özellik)
  • Structural Feature (Yapısal Özellik)
  • Behavioral Feature (Davranışsal Özellik)
  • Property (Özellik)
  • Operation (İşlem)
  • Parameter (Parametre)
  • AggregationKind (Birleşme Türü: Bileşim, Birleşme)

Değerler

  • LiteralBoolean (Sabit Boole)
  • LiteralInteger (Sabit Tam Sayı)
  • LiteralReal (Sabit Gerçek Sayı)
  • LiteralUnlimitedNatural (Sınırsız Doğal Sayı)
  • LiteralNull (Sabit Null)
  • LiteralString (Sabit Dize)
  • Opaque Expression (Açık Değil Ifade)

Nesne Diyagramı

  • InstanceSpecification (Örnek Belirtimi)
  • Slot (Yer)

Paket Diyagramı

Paketler

  • Package (Paket)
  • PackageImport (Paket İçe Aktarma)

Kullanım Durumu Diyagramı

Kullanım Durumları

  • UseCase (Kullanım Durumu)
  • Actor (Oyuncu/Kullanıcı)
  • Include (Dahil Etme)

Etkinlik Diyagramı

Etkinlikler

  • Activity (Etkinlik)
  • ActivityFinalNode (Etkinlik Son Düğümleri)
  • ActivityParameterNode (Etkinlik Parametre Düğümleri)
  • ControlFlow (Kontrol Akışı)
  • InitialNode (Başlangıç Düğümı)
  • DecisionNode (Karar Düğümü)
  • FlowFinalNode (Akış Son Düğümı)
  • ForkNode (Forks Düğümi)
  • JoinNode (Birleşme Düğümi)
  • MergeNode (Birleştirme Düğümi)
  • ObjectFlow (Nesne Akışı)
  • ObjectNode (Nesne Düğümi)

Eylemler

  • Action (Eylem)
  • CallBehaviorAction (Davranış Çağırma Eylemi)
  • CallOperationAction (İşlem Çağırma Eylemi)
  • SendSignalAction (Sinyal Gönderme Eylemi)
  • AcceptEventAction (Olay Kabul Eylemi)
  • Pin (Bağlantı Noktası)
  • InputPin, OutputPin (Giriş Bağlantı Noktası, Çıkış Bağlantı Noktası)
  • OpaqueAction (Açık Değil Eylem)

Sıralama Diyagramı

Etkileşimler

  • Interaction (Etkileşim)
  • OccurrenceSpecification (Olay Belirtimi)
  • ExecutionSpecification (Yürütme Belirtimi)
  • ExecutionOccurrenceSpecification (Yürütme Olay Belirtimi)
  • DestructionOccurrenceSpecification (Yok Etme Olay Belirtimi)
  • Lifeline (Hayat Hattı)
  • Message (Mesaj)
  • MessageOccurrenceSpecification (Mesaj Olay Belirtimi)
  • MessageSort (Mesaj Türü)
  • MessageEnd (Mesaj Sonu)

Ortak Davranış

  • CallEvent (Çağırma Olayı)
  • SignalEvent (Sinyal Olayı)
  • Trigger (Tetikleyici)
  • OpaqueBehavior (Açık Değil Davranış)

Durum Makinesi Diyagramı

Durum Makineleri

  • StateMachine (Durum Makinesi)
  • State (Durum)
  • Transition (Geçiş)
  • Pseudostate: choice, junction, initial (Sahte Durum: seçim, kavşak, başlangıç)
  • FinalState (Son Durum)

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

Temel nesne yönelimli kavramlar veya temel UML bilgisi gereklidir.

 21 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Danışanlarımızın Yorumları (7)

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler