Eğitim İçeriği
Giriş SAP S/4HANA
- SAP S/4HANA’a ve temel işlevlerine genel bakış
- Satışın genel SAP S/4HANA kurumsal yapısındaki rolü
- SAP ECC’den SAP S/4HANA’a temel değişiklikler
- Kullanıcı arayüzü: SAP Fiori’ye genel bakış
Satış Organizasyonel Yapıları
- Satış organizasyonları, dağıtım kanalları ve bölümlerin tanımlanması
- Satış alanının önemi ve nasıl yapılandırıldığı
Satış Süreci Genel Bakış
- SAP S/4HANA temel satış süreci akışının anlaşılması
- Satış siparişi yönetimi ve sevkiyatına genel bakış
- Diğer modüllerle (örneğin, Finance, Satın Alma) temel entegrasyon noktaları
Satış Belgeleri
- Satış belgesi yapısı ve işleme
- Satış siparişi oluşturma ve yönetimi
- Satış belgesi türleri (standart siparişler, teklifler, sözleşmeler, iadeler)
Fiyatlandırma ve İndirimler
- SAP fiyatlandırma kavramları ve prosedürlerine giriş
- Fiyatlandırma koşulları, fiyatlandırma türleri ve yapılandırma
- İndirimlerin, ek ücretlerin ve özel fiyatlandırmanın uygulanması
Kullanılabilirlik Kontrolü ve Sipariş Yeniden Planlaması
- Sipariş oluşturma sırasında kullanılabilirlik kontrolü yapılması
- Sipariş yeniden planlaması ve ertelenmiş siparişlerin yönetimine genel bakış
Sevkiyat Management
- Sevkiyat belgeleri oluşturma ve yönetme
- Sevkiyat türleri ve yapılandırmaları
- Sevkiyat işlemleri: toplama, paketleme ve mal çıkışı
Nakliye ve Taşımacılık
- Nakliye fonksiyonlarına ve taşımacılık planlamasına genel bakış
- Taşımacılık rotalarının oluşturulması ve sevkiyat planlaması
- Depo ve envanter yönetimi ile entegrasyon
Fatura Süreci
- SAP S/4HANA’daki fatura döngüsüne genel bakış
- Fatura belgeleri oluşturma ve yönetme
- Fatura işlemleri, vergi hesaplaması ve kredi notları
SAP S/4HANA’da Analitik
- SAP S/4HANA Satış’taki yerleşik analitiğe genel bakış
- Satış performans takibinde standart raporlar ve KPI’lar
- Satış analizi için SAP Fiori uygulamalarının kullanılması
Kredi ve Risk Management
- Müşteriler için kredi limitlerinin yönetilmesi
- Kredi yönetiminin satış siparişi işlemleriyle entegre edilmesi
- Bloke edilmiş siparişlerin ve kredi kontrollerinin yönetilmesi
İade ve Şikayetler Management
- İade süreçlerinin ve şikayetlerin yönetilmesi
- Kredi notu işlemleri ve iade siparişleri
- İade ile ilgili fiyatlandırma ve ödeme
Satışta Ana Veriler
- Müşteri ana verileri, malzeme ana verileri ve koşul ana verileri
- Satışa özel ana veri alanlarının yapılandırılması
- Veri bakımı ve modüller arası senkronizasyon
Satış Süreci Yapılandırması
- Satış belgesi türlerinin ve öğe kategorilerinin yapılandırılması
- Belgelere satış organizasyonlarının ve tesislerin atanması
- Fiyatlandırma prosedürlerinin, indirimlerin ve ek ücretlerin özelleştirilmesi
Proje ve Entegrasyon Hususları
- SAP S/4HANA Satış’ın gerçek projelerde uygulanması için ipuçları
- Diğer SAP modülleriyle (MM, SD, FI, CO) entegrasyon noktaları
- Sistem optimizasyonu ve performans iyileştirmesi için en iyi uygulamalar
Özet ve Sonraki Adımlar
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
- Satış süreçlerine ilişkin temel anlayış
- Temel SAP bilgi
Hedef Kitle
- Satış ve dağıtım profesyonelleri
- SAP fonksiyonel danışmanlar
- Business süreç sahipleri
Danışanlarımızın Yorumları (3)
Teacher knolage
Collin Sampson
Eğitim - SAP S/4HANA Overview (S4H00)
I liked the fact that the trainer was very flexible and offered information about subjects that were not included in the initial material. I liked his experience in other projects and the tips and tricks resulted from this experience. The training was interactive and even though the exercises were predefined, we could take the exercise in another direction than previously defined.
Maria-Cristina Socol - NTT DATA Romania S.A.
Eğitim - SAP S/4 Hana (S/4Hana)
We have learnt so many things that we didn't know before.