Eğitim İçeriği
İş Devamlılığı Yönetimi'ne Giriş
Bu bölüm, iş devamlılığı yönetimi disiplinine temel bir giriş sağlar, işin genel stratejisine nasıl uyum sağlaması gerektiği açıklanır ve risk yönetiminin kısaca özeti verilir.
1.1 İş Devamlılığı Yönetimi'nin Gerekliliği
1.2 İş Devamlılığı Yönetiminin İş Çerçevesi İçindeki Yeri
1.3 Liderlik ve Üst Düzey Yönetim'in İş Devamlılığına Katkıları
1.4 Risk Yönetimi Temellerinin İncelemesi
1.5 İş Devamlılığı Enstitüsü'nün Yaşam Döngüsü
IDY Politikası ve Program Yönetimi
Bu bölüm, iş devamlılığı yönetimi programının başlangıç aşamalarını ve sürekli yönetim gereksinimlerini açıklar.
2.1 Başlangıç Faaliyetleri
2.2 IDY Programını Uygulama
2.3 Tedarik Zinciri Devamlılığı
2.4 Belgeleme
Kuruluşu Anlama (Analiz) – 10 saat
Bu bölüm, iş devamlılığı yöneticisinin kuruluşu nasıl anladığını ve genel iş devamlılığı yönetim programını nasıl başlatacağını açıklar.
3.1 İş-Krıtıği Alanlarının Belirlenmesi
3.2 Terminoloji
3.3 İş Etkisi Analizi
3.4 Devamlılık Gereksinimleri Analizi
3.5 Tehdit ve Zayıf Nokta Değerlendirileri
3.6 Uzun Dönem Tarama
3.7 Risk Değerlendirmesi
3.8 Seçeneklerin Değerlendirilmesi
3.9 İş Durumları ve Program Onayı
İş Devamlılığı Stratejisini Belirleme (Tasarım)
Bu bölüm, kuruluşun genel iş devamlılığı stratejisini nasıl geliştirdiğini açıklar.
4.1 Stratejik Seçenekler
4.2 İnsanlar
4.3 İş Yerleri
4.4 Süreçler ve Prosedürler
4.5 Teknoloji
4.6 Bilgi
4.7 Tedarik Zinciri
4.8 Paydaşlar
4.9 Sivil Acil Durumlar
İş Devamlılığı Yanıtını Geliştirme ve Uygulama (Uygulama) – 6 saat
Bu bölüm, kuruluşun iş devamlılığı yanıtını nasıl geliştirdiğini ve uyguladığını açıklar.
5.1 Genel Olay Yanıt Yapısı
5.2 Plan Türleri
5.3 Olay Yönetimi Planları
5.4 İş Devamlılığı Planları
5.5 Afet Kurtarma Planları
5.6 İş Faaliyetlerinin Tekrarlanma Planları
Test Etme, Bakım ve İnceleme (Doğrulama) – 4 saat
Bu bölüm, genel iş devamlılığı test etme, bakım ve inceleme programını açıklar.
6.1 Planların Test Edilmesi ve Deneme Yapılması
6.2 Planların Bakımı
6.3 Planların İncelemesi
Kuruluşun İçine İş Devamlılığı Farkındalığını Yerleştirme – 3 saat
Bu bölüm, iş devamlılığı farkındalığının kuruluş içinde nasıl yerleştirilmesi gerektiğini açıklar.
7.1 Genel Farkındalık
7.2 Beceri Eğitimleri
Ekler
Bu bölüm, genel iş devamlılığı yönetimi programını açıklar.
8.1 Terim ve Tanımlar Sözlüğü
8.2 Kaynaklar
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
Adaylar, ideal olarak iş devamlılığı yönetimi alanında 1-2 yıllık deneyime sahip olmalıdır. ISO 22301:2019 iş devamlılığı Standardı hakkında bilgi sahibi olmak faydalı olacaktır. Kurs, iş devamlılığı yönetimi alanlarında zaten faaliyet gösteren ve operasyonel işlevler için sorumlu işletme yöneticilerini de içeren kişilere en çok fayda sağlayacaktır.