Eğitim İçeriği
İhtiyaç duyulan nesne programlama
-
Gerçek dünyanın programlamada yansıtılması denemesi
-
Nesne programlamanın başlangıçları ve evrimi
-
Programowanie obiektowe KISS ve DRY kuralları açısından
Sınıflar ve nesneler
-
Platon felsefesindeki fikirler ve varlıklar
-
Sınıfların rolü
-
Sınıfların nesneler yardımıyla gerçekleştirilmesi
-
Statik sınıflar, özellikler ve yöntemler
Adlandırma ve kodlama kuralları
-
Sınıf adlandırma
-
Özellik ve yöntem adlandırma
-
Paket ve klasör adlandırma
-
Diğer kurallar
Sınıf yapısı
-
Özellikler/alanlar nesnenin durumunun açıklaması olarak
-
Erişimciler
-
Yöntemler işlevselliğin gerçekleştirilmesi olarak
Sınıf modelleme ve grafiksel gösterimi
- Gereksinim analizi
- Sınıf yapısının ve ilişkilerin modellenmesi
- İş nesnelerinin tanımlanması
- EER diyagramları
- Sınıf diyagramı UML
Nesne yönelimli programlama paradigmaları
-
Paradigma kavramı
-
Kapsülleme
-
Soyutlama
-
Kalıtım
-
Çok biçimlilik
Soyutlama katmanının tasarlanması ve uygulanması
-
Soyut sınıflar
-
Arayüzler
-
Özellikler -Traits
-
İç içe geçmiş sınıflar
-
Jenerik sınıflar
Nesne oluşturma
-
Nesneler oluşturma yolları
-
Yapıcının rolü
-
Fabrika deseni
Sınıflar arası bağımlılıklar
-
Birleştirme
-
Bileşim
-
Bağımlılıkların ayrılması - Ayrıştırma
-
Bağımlılık enjeksiyonu, DIC konteynerleri
-
Arabulucu deseni
Kod organizasyonu
-
Yeniden kullanılabilir kod tasarlama
-
Klasör yapısı
-
Ad alanları, paketler, modüller
Programowanie obiektowe ve performans
-
Nesneler için bellek ayırma
-
Çöp Toplayıcı
-
Nesnelerin açıkça silinmesi, yıkıcılar
-
Referanslarla çalışma
Yansıma mekanizması
-
Yansıma uygulama alanı
-
Sınıflar ve nesneler hakkında bilgi edinme
-
Yansıtmanın yazılım dokümantasyonu ve testinde önemi
Hata yönetimi
-
Olası hata yönetimi modelleri
-
Nesne yönelimli hata yönetimi modeli
-
İstisnaların ve Exception sınıfının rolü, istisnaların oluşturulması ve yakalanması
-
Try-catch-finally bloğu, iç içe geçmiş blok
Nesne yönelimli programlama anti-desenleri
-
Sınıfların aşırı sorumluluğu, Delegasyon deseni
-
Güçlü bağımlılıklar
-
Singleton ve potansiyel sorunlar
-
Anemik Alan Modeli
-
Diğer anti-desenler
Kurs İçin Gerekli Önbilgiler
Kurs katılımcılarının temel programlama bilgisine sahip olması gerekmektedir.
Danışanlarımızın Yorumları (2)
Paylaşılan ek bilgiyle birlikte, eğitim doğrudan olmayan groovy değildi, bu çok güzel oldu.
Covenant - Vodacom
Eğitim - Groovy Programming
Yapay Zeka Çevirisi
Goörneklerde, en faydalı malzemenin üzerine odaklanın
Piotr Sowinski - Intel Technology Poland
Eğitim - Object Oriented Programming with C++
Yapay Zeka Çevirisi