Eğitim İçeriği

Tasarım Kalıplarına Giriş Design Patterns

  • Tasarım kalıpları nedir?
  • Tasarım kalıplarını neden kullanmalıyız?
  • Gang of Four (GoF) ve kalıp sınıflandırması
  • Yaygın tasarım ilkeleri (SOLID, DRY, KISS, YAGNI)

Oluşturucu Design Patterns

  • Fabrika Metodu
  • Soyut Fabrika
  • Tekilton (Singleton)
  • İnşacı (Builder)
  • Prototip

Yapısal Design Patterns

  • Uyarlayıcı (Adapter)
  • Köprü (Bridge)
  • Bileşik (Composite)
  • Dekoratör (Decorator)
  • Cephe (Facade)
  • Ağırlıksız (Flyweight)
  • Vekil (Proxy)

Davranışsal Design Patterns

  • Sorumluluk Zinciri (Chain of Responsibility)
  • Komut (Command)
  • Yorumlayıcı (Interpreter)
  • Yineleyici (Iterator)
  • Arabulucu (Mediator)
  • Anı (Memento)
  • Gözlemci (Observer)
  • Durum (State)
  • Strateji (Strategy)
  • Şablon Metodu (Template Method)
  • Ziyaretçi (Visitor)

Gerçek Dünya Uygulamalarında Design Patterns Uygulama

  • Kurumsal uygulamalarda tasarım kalıpları
  • Tasarım kalıplarını kullanarak eski kodu yeniden düzenleme
  • Sağlam çözümler için birden fazla kalıbı birleştirme
  • En iyi uygulamalar ve dikkat edilmesi gereken noktalar

Özet ve Sonraki Adımlar

Kurs İçin Gerekli Önbilgiler

  • Java programlama deneyimi
  • Object-Oriented Programming (OOP) kavramlarının anlaşılması
  • Yazılım mimarisi ilkeleri hakkında temel bilgi

Hedef Kitle

  • Tasarım becerilerini geliştirmek isteyen Java geliştiriciler
  • Ölçeklenebilir uygulamalar tasarlayan yazılım mimarları
  • Kodun sürdürülebilirliğini ve verimliliğini artırmayı hedefleyen teknik liderler
 21 Saat

Katılımcı Sayısı


Kişi Başına Fiyat

Yaklaşan Etkinlikler

İlgili Kategoriler